جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی

حوزه/ عضو شورای علمی مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در صدر این سیاست‌ها، آموزه‌های وحیانی و اسلامی وجود دارد زیرا اقتصاد مقاومتی برگرفته از مفاهیم دینی ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین میرمعزی در دیدار مدیر حوزه های علمیه با اعضای شورای عالی مرکز مطالعات راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی اتاق فکری برای نظریه‌پردازی است در عرصه اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی است

وی افزود: برخی عقیده دارند اقتصاد مقاومتی را هم بر اساس سیاست‌های موجود و بدون استفاده از نظرات اساتید حوزوی می‌توان پیش برد ولی این امر نمی‌تواند به موفقیت کامل بینجامد.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه ادامه داد: مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی در حقیقت اتاق فکری برای هم‌افزایی نیروهای موجود در قم خواهد بود تا نتایج حاصله را به منظور تعمیق نظریه‌پردازی و ایجاد گفتمانی اساسی در اقتصاد مقاومتی به مراکز دولتی و حکومتی ارائه کند.

رئیس سابق مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: تاکنون سلسله مقالاتی با موضوع اقتصاد مقاومتی به رشته تحریر درآمده و در مجله مبلغان به چاپ رسیده است همچنین کمیسیون نقش روحانیت در اقتصاد مقاومتی نیز در اجلاسیه جامعه مدرسین تشکیل شد.

وی با تأکید بر مدیریت و روحیه جهادی در مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: به همین دلیل با کمترین امکانات کار خود را شروع کردیم البته برای ادامه فعالیت نیازمند امکانات بیشتری خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز در حقیقت نخستین تجربه حوزه علمیه است که برای ارتباط سازمان‌دهی شده میان حوزه و نظام به منظور رفع نیازهای حکومت صورت گرفته است که ان شاءالله با حمایت های مدیر حوزه و مدیریت جدید مرکز به زودی شاهد آثار و برکات بیشتر آن در همه عرصه ها باشیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha