جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ حضور مدیر حوزه های علمیه در منزل شهیدان صالحی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: شهدای طلبه هر کدام یک الگو برای جامعه محسوب می‌شوند و وقتی انسان با سرگذشت آن‌ها مواجه می‌شود، با نکات ریزی آشنا می‌شود که حیرت انگیز بوده و برای همه حوزویان الگو، خط‌ مشی و روش زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی همزمان با ایام وفات ام البنین(س) و ایام تکریم از خانواده معظم شهدا، در دیدار با خانواده معظم شهدای روحانی در منزل شهیدان میثم و صالحی حضور یافت و افزود: خانواده های معظم شهدا را اسوه های حقیقی انقلاب اسلامی دانستند.

مدیر حوزه های علمیه اظهارداشت: باید این روش و الگوی زندگی شهدای و خانواده معظم شهدا را که برای همه جامعه آموزنده است به تمام دنیا عرضه کنیم و خود نیز با ارتباط‌گیری با این خانواده‌ها و مطالعه روش‌ها و خاطرات این شهدا، وضعیت خود را نسبت به این شهدا مقایسه کنیم و ببینیم که چه مقدار راه برای رسیدن به این شهدا وجود دارد.

آیت الله اعرافی دیدار با خانواده های معظم شهدا از شریف ترین،  بهترین و واجب ترین کارهایی است که همه مردم باید انجام دهند و اختصاص به جامعه روحانیت ندارد.

عضو جامعه مدرسین  افزود: باید به خود و حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی ببالیم که در بستر آن شهدایی همچون برادران میثم رشد کردند که برای دفاع از کیان انقلاب و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی با این سن و سالی که داشتند دست از همه مادیات و دنیایی که برای ایشان به حلال آماده شده بود برداشتند و با تهذیب نفس کامل، شهادت را برگزیدند.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: این شهدا برای دفاع از ارزش ها و اندیشه متعالی اسلامی و ارزش های انقلاب اسلامی و کشور خود دست از تعلقات دنیا برداشته و به جهاد پرداختند؛ این زندگی پربار برای همه ما آموزنده است و باید با دیدار ازخانواده های معظم آنها، با این اسوه های علم و ایثار و شهادت آشنا شد.

آیت الله اعرافی یادآورشد: خانواده های معظم شهدا و خانواده های شهدای طلبه اسوه های اصلی انقلاب ما هستند و باید قدردان این الگو و سبک زندگی متعالی باشیم و آن را در جامعه نشر دهیم تا جامعه از این اسوه های الهی الگو بگیرد.

عضو شورای عالی حوزه که با حجت الاسلام و المسلمین ملک دار در بیت شهیدان میثم حضور پیدا کرده بودند با اهدای یک جلد قرآن کریم از پدر این شهیدان والامقام قدرانی کردند.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سجاد IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    0 0
    این عکس ها مربوط به خانواده شهید صالحی هست ولی در خبر شهید میثم آمده است . از عکس ها که اسم آن ها هم در پایین عکس هست م یتوان فهمید