جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 تصاویر/ دیدار نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با مراجع و علماـحضرت آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: داستان ناتوی عربی را رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد کرده و گفته ما دخالت نمی کنیم و فقط به حمایت می پردازیم،در چنین شرایطی باید با هم متحد شویم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار شرکت کنندگان در سومین نشست همفکری نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام  قم گفتند: به شما به دلیل ابتکار اتحاد خدمه واقعی اعتاب مقدس تبریک می گویم، این یک ابتکار مقدس است و آثار بسیار ارزشمندی دارد. ما در زمانی زندگی می کنیم که کارهای فردی بسیار کم اثر و کارهای جمعی، اثر بسیار قابل ملاحظه دارد.
ایشان افزودند: این اتحاد بین افرادی که خدمات عالی عتبات مقدس را دارند، می تواند مبدا حرکت تازه ای به نفع عالم شیعه و پیروان مکتب اهل بیت(ع) باشد. ما سرمایه بسیار مهمی به نام عتبات عالیات و قبور ائمه در اختیار داریم که سرمایه بزرگی است و دیگران از آن محروم هستند و بر همین اساس تلاش می کنند تا مردم را منصرف کنند، اما با وجود تلاش های آنان روز به روز بر اقبال مردم افزوده می شود.
این مرجع تقلید تصریح کردند: من در آستانه انقلاب اسلامی ایران به مهاباد تبعید شدم و در آنجا با علمای اهل سنت دوست شدیم. به آنها گفتم همه مملکت در جوش و خروش است؛ چرا شما خروشی ندارید و ساکت و خاموش هستید؟
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: آنها جواب دادند که شما دو سرمایه دارید که ما نداریم. اول اینکه تشکیلاتی دارید به نام امام حسین(ع) و پرچم حسینی دارید و همه حرف های سیاسی خود را زیر این پرچم می گویید. دوم اینکه علمای شما دارای استقلال هستند؛ ولی ما جیره خوار دولت هستیم و بر این اساس می توانید در برابر حکومت شاه بایستید و حرفتان را بزنید.
ایشان با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) یک سرمایه از سوی خداوند است، اظهار داشتند: حرکت اربعین حسینی بدون هیچ تبلیغات از سوی رسانه ها و افراد، میلیون ها انسان را از سراسر جهان جمع می کند و این سرمایه عظیمی برای پیشرفت به شمار می آید که باید قدر آن را بدانید.
این مرجع تقلیدبه اتحاد دشمنان تشیع اشاره کرده و گفتند:  داستان ناتوی عربی را رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد کرده و گفته که ما دخالت نمی کنیم و فقط به حمایت می پردازیم. یعنی همان کاری که در عراق و سوریه و یمن کردند می خواهند در سایر کشورها انجام دهند. بنابراین در چنین شرایطی باید با هم متحد شویم و وحدت اعتاب مقدسه یک برنامه ای است که مردم را به سوی وحدت دعوت می کند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: باید در کنار این زیارت، مسائل فرهنگی، سازندگی، عقاید، اخلاق و تربیت اسلامی به طور کافی وجود داشته باشد. اگر زائران عتبات عالیات و قبور مقدس پس از زیارت یک روحیه و قلب تازه ای یافتند، بدانند که زیارت آنان قبول شده است.
ایشان جهاد و اخلاص را خواسته خداوند از مومنان توصیف کردند و گفتند: اگر این دو اصل را داشته باشیم، خداوند ما را هدایت خواهد کرد. هدایت نیز بر دو بخش است که بخش اول، نشان دادن راه است تا بتوانیم به مقصد برسیم. بخش دوم نیز هدایتی است که ما را به هدف و مقصود می رساند که این بخش به اخلاص و جهاد نیازمند است.
این مرجع تقلید تحقق وعده الهی را حتمی عنوان کردند و افزودند: انسان هنگامی که وعده می دهد امکان خلاف وعده دارد چرا که می گوید، جاهل بودم و وعده دادم یا اینکه نمی توانم این وعده را انجام دهم، اما خداوند بر همه چیز قادر و عالم است و هیچگاه خلاف وعده نمی کند.
ایشان خطاب به مسئولان آستان های مقدس تصریح کردند: شما در این راه مجاهد و مخلص هستید و خداوند دست شما را گرفته و به اهدافتان می رسید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha