سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: دشمنان به شدت از نشست هایی که موجب وحدت ما می شود، عصبانی هستند و به انحاء مختلف سعی می کنند در برابر وحدت در این جلسات جلوگیری کنند؛ زیرا از وحدت ما به شدت نگران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امشب در دیدار نمایندگان تولیت های مقدس شرکت کننده در سومین نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در قم، شهادت جمعی از زائران عراقی در سوریه را تسلیت گفت و افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید، بنی اسرائیل برای گرفتن روحیه، صندوقی از آثار حضرت موسی(ع) داشتند که به برکت این آثار در جنبش ها به ویژه ها جنگ ها روحیه می گرفتند و به پیروزی می رسیدند.
وی افزود: خداوند در اسلام مقرر کرد اولیای الهی و ائمه(ع) و امامزادگان درون صندوقی به نام ضریح مستقر شدند که برای ما آیه ای از آیات الهی محسوب می شوند. در صندوقی که نزد اهل یهود بود خداوند می فرماید،یک وسیله آرامش و آسودگی قرار داشت؛ در این ضریح های مطهر نیز اولیای خدا قرار دارند که بسیار بیشتر از صندوق بنی اسرائیل برای ما آرامش دارند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس و همچنین عراق و سوریه به این ضریح ها متوسل شده و با روحیه فراوان به جنگ دشمن می روند. ما در احترام به این ضریح ها و حرم ها طبق صریح قرآن با اعتقاد عمل می کنیم و وهابی ها و تکفیری ها با نص صریح قرآن مخالف هستند.
وی اظهار داشت: اهانت به صندوق بنی اسرائیل سبب شد تا این صندوق از آنها دور شود بنابراین اهانت به ضریح های مقدس نیز یک گناه بزرگ محسوب می شود. ما باید در حفظ و نگهداری از اعتاب مقدسه با توجه به اهدافی که اهل بیت(ع) به خاطر آن به شهادت رسیدند، وظایف خود را انجام دهیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان ساخت: تعداد بسیاری از صاحبان این ضریح ها در راستای اعتلای کلمه الله، به عدالت رسیدن مردم، قطع شدن دست ظالمان و همدم شدن با محرومان به شهادت رسیدند. بنابراین ما هم که خادمان حرم هستیم باید روحیه ضد استکباری و ضد ظلم و کمک به محرومان و اعتلای فرهنگ اهل بیت تلاش را همواره حفظ کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: گرچه اهل بیت به طور پراکنده در جهان در حرم ها و ضریح های مطهر دفن شده اند اما همه آنها وحدت دارند و این درسی برای ما است که باید در راستای وحدت و کمک به یکدیگر تلاش کنیم.
وی تأکید کرد: همه ما به عنوان خدمتگزار آستان های مقدس، تجربه هایی داریم که باید در این نشست ها به یکدیگر منتقل کنیم. این نشست ها و جلسات و هم اندیشی های ما برای مومنان و کسانی که به عنوان زائر به حرم می آیند باعث دلگرمی است.
وی خاطرنشان ساخت: باید راهکارها و برنامه هایی که سبب انسجام اعتاب مقدس می شود را جستجو کرده و بر آنها تأکید کنیم. دشمنان ما به شدت از این نشست ها عصبانی هستند و به انحاء مختلف سعی می کنند در برابر وحدت در این جلسات جلوگیری کنند زیرا از وحدت ما به شدت نگران هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: در زمان اهل بیت(ع) نیز دشمنان تلاش می کردند با تبعید و زندانی کردن آنان به دوری اهل بیت بپردازند اما آنها وحدت داشتند و ما نیز باید در برابر کسانی که نمی خواهند جلسات ما به صورت متحد و یکپارچه برگزار شود، بایستیم.
وی بیان داشت: هر کدام از این اعتاب مقدسه دارای ظرفیت هایی هستند که باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را ببریم. با همین اتحادی که پیدا کردیم و در پرتو مرجعیت در عراق و سوریه و ایران باید از آسیب های احتمالی جلوگیری کنیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: ایران اسلامی از رهبری نظام تا همه اعتاب مقدسه و مردم هیچ ادعایی ندارند، جز اینکه برای همه شیعیان و مسلمانان جهان خدمتگزار هستند. ان شاء الله از این فرصت ها استفاده کنیم و جلسات به صورت مستمر  و منسجم برگزار شود.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha