پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز

حوزه /صدوقی از برگزاری مراسم فرهنگی و برپایی نمایشگاه های مختلف برای مهمانان نوروزی با محوریت نماز خبر داد.

ابراهیم صدوقی در گفت وگو با خبرنگاران به تشریح برنامه های مسجد مقدس جمکران ویژه نوروز پرداخت و گفت: برای ایام نوروز در بخش های مختلف، برنامه های متعددی را درارتباط با برگزاری مراسم فرهنگی و برپایی نمایشگاه های مختلف برای سنین کودک و نوجوان و خانواده تدارک دیده ایم.

وی بیان کرد: امسال رویکرد اصلی مسجد مقدس جمکران بحث نماز و بیان اهمیت آن است و با عنایت به اینکه میهمانان نوروزی این مکان مقدس از نقاط مختلف کشور به این مسجد مشرف میشوند این رویکرد میتواند بسیار مبارک باشد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه بحث عبودیت و نماز جز ارکان اصلی مسجد مقدس جمکران است و ما اهتمام خاصی را به این موضوع داریم گفت: برنامه های مختلف نمایشگاهی را با عناوین نمایشگاه سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، قرآن و مباحث قرآنی، کارگاه های ویژه کودکان، کارگاه های سبک زندگی و حلقات معرفت با حضور اساتید مختلف تدارک دیده ایم.

صدوقی تصریح کرد: امسال در نظر داریم در مسجد مقدس جمکران به منظور تکریم هر چه بهتر زائران امکانات اسکان در شبستان بزرگ کربلا را با ظرفیت حدود شش هزار نفر تدارک ببینیم.

وی به برگزاری مراسم سخنرانی‌، حلقه های معرفت، جنگ های متعدد و محافل قرآنی در ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: امسال در نظر داریم مسابقه کتابخوانی از یکی از منشورات انتشارات مسجد مقدس جمکران را در بین میهمانان نوروزی برگزار کنیم که البته در مورد موضوع و نوع کتاب در حال رایزنی هستیم.

 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: بروشورهایی با عناوین و مزامین فرهنگی ویژه نوجوانان در ارتباط با احکام اسلامی، استفاده از فضای مجازی و خطراتی که بنیان خانواده ها را تهدید و همچنین بروشورهایی با موضعات سبک زندگی اسلامی تولید شده که در این ایام بین زائران توزیع خواهد شد.

 صدوقی از تشکیل مراکز مشاوره ای شبانه روزی در این ایام خبر داد و ابزار کرد: در این مراکز کارشناسان خبره و مجرب حوزوی مستقر می شوند تا به سوالات شرعی و اعتقادی مسافران نوروزی پاسخ دهند.

وی همچنین به مراسم آغاز سال تحویل اشاره کرد و گفت: برنامه های سال تحویل مسجد مقدس جمکران از ساعت ۱۲ روز دوشنبه با برگزاری محفل انس با قرآن کریم آغاز و با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه خواهد یافت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: بعد از نماز مراسم قرائت زیارت آل یاسین و تحویل سال با مداحی حاج عباس حیدرزاده اجرا خواهد شد و پس از آن پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب را خواهیم داشت

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha