پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا تراشیون

حوزه/ حجت الاسلام تراشیون با اشاره اهمیت ملاک قرار دادن خداوند در زندگی مشترک، گفت: بخشش و گذشت باید برای خداوند متعال باشد نه از روی ترس، چون این نوع بخشش سبب کینه توزی و ایجاد حس انتقام جویی در افراد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، شب گذشته در بیست و پنجمین جلسه از سلسله مباحث سبک زندگی ایرانی اسلامی، در مجتمع آموزشی علمی شهر همدان گفت: امروزه هر کلامی، قدمی و هزینه ای که برای تحکیم خانواده صورت بگیرد، اجر و پاداش جهاد را دارد.

کارشناس مسائل تربیتی در ادامه با اشاره به سنت های غلط رایج در جامعه، افزود: گاهی اوقات بعضی افراد با معیار قرار دادن غلط های رایج در جامعه زمینه ساز اختلاف های بین خانواده ها می شوند.

وی  با بیان این که زندگی میدان جنگ نیست، به معیار بخشش و گذشت در زندگی اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از نکات کلیدی و مهم در زندگی مشترک، داشتن بخشش و گذشت بین طرفین است و احادیث فراوانی در این باره وجود دارد که ما را به مدارا و گذشت امر می کند.

حجت الاسلام تراشیون در ادامه افزود: گذشت در مسایل مادی یکی از مصداق هایی است که در مسئله بخشش و گذشت در زندگی می توان به آن اشاره کرد، همسران باید برای یکدیگر از مسایل مادی بگذرند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصداق های گذشت در زندگی مشترک، گذشت در برابر رفتار های نامناسب طرف مقابل است، و خانواده یکی از مکان هایی است که تمرین خود سازی در آن صورت می گیرد.

کارشناس مشاوره با اشاره به مشکلاتی که در سطح خانواده ها وجود دارد، خاطر نشان کرد: بخشش و گذشت باید برای خداوند متعال باشد نه از روی ترس، چون بخشش نوع دوم سبب کینه توزی و ایجاد حس انتقام جویی در افراد می شود.

حجت الاسلام تراشیون تصریح کرد: زن و شوهر همیشه نسبت به هم حق و حقوقی دارند و این احتمال وجود دارد که در زندگی زناشویی حقی به درستی ادا نشود، لذا باید گذشت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به معامله در گذشت و بخشش، گفت: یکی دیگر از مصادیق گذشت در زندگی بخشش و گذشت معامله ای است، مثلا خانمی از رفتار شوهر خود بگذرد و در عوض از او بخواهد که در قبال کارهایی که به درستی انجام نداده او را ببخشد، این نوع معامله در زندگی خیلی خوب است.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به ضرورت عمل به وعده در زندگی زناشویی، بیان داشت: یکی دیگر از عوامل تحکیم خانواده، عمل کردن به وعده های بین زن و شوهر است و خداوند متعال نیز در قرآن مومنان را به وفای به عهد سفارش کرده است.

این کارشناس مشاوره در پایان گفت: توصیه من به افراد این است که تا حد ممکن به همسرتان قول ندهید، چون بد قولی سبب سلب اعتماد طرف مقابل می شود، و هیچ گاه در مسئله ای طرف مقابل خود را تحت فشار قرار ندهید تا به شما وعده ای بدهد و در نهایت نتواند به آن عمل کند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha