پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجد

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی از برگزاری مراسم تحویل سال نو در مساجد محوری این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین‌فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، اظهار داشت: مراسم تحویل سال ۱۳۹۶ همراه با قرائت قرآن و پیام مقام معظم رهبری در مساجد محوری استان برگزار می‌شود.

وی افزود: اقامه نماز ظهر و عصر، قرائت قرآن، قرائت دعا و مناجات و پیام مقام معظم رهبری، سخنرانی و برنامه‌های ویژه فرهنگی به مناسبت تحویل سال جدید، ازجمله برنامه‌های تحویل سال نو در برخی از مساجد استان است.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی اجتماعی و مذهبی موردتوجه مردم قرار گرفتند، گفت: سنت آغاز سال نو از مساجد نیز از همان موقع به‌تدریج رواج پیدا کرد، به‌گونه‌ای که برای کسانی که امکان حضور در بقعه متبرکه بزرگان دین را ندارند، مساجد و مزار شهدا، بهترین مکان برای برگزاری مراسم آغاز سال نو بوده است.

وی تصریح کرد: آغاز سال نو از مسجد در واقع مصداق بارز ضرب‌المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» است و مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز این طرح را به همین منظور در مساجد محوری استان اجرایی می‌کند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی اظهار داشت: امسال نیز با توجه به اینکه زمان سال‌تحویل به زمان اقامه نماز ظهر و عصر نزدیک است، بعد از اقامه نماز جماعت در مساجد، برنامه‌های مناسبی برای اجرا تدارک دیده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مساجد به‌عنوان پایگاه‌های انقلاب هستند خاطرنشان کرد: تبیین جایگاه مساجد به‌ عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ ترین پایگاه‌های دین، معنویت و اخلاق اسلامی، شناساندن اهمیت و نقش مساجد در حیات اجتماعی جامعه، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی واحد و هماهنگ درزمینهٔ فعالیت‌های گوناگون مساجد، اهتمام در جهت حفظ قداست مساجد از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha