جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید افضل الشامی

حوزه/ معاون تولیت آستان مقدس حسینی گفت: عتبات مقدس معصومین در عراق وقتی در برابر حمله نیروهای داعش نیاز به حضور نظامی را مشاهده کرد، سلاح بدست گرفت و در برابر دشمنان ایستاد؛ مراقد ائمه اطهار پرچمدار جهاد برای حفظ اسلام هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ افضل الشامی، شب گذشته در دیدار شرکت کنندگان در سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: عتبات مقدس در این دوران هیچگاه به خدمت به زائر در عتبات محدود نبودند، بلکه اقدامات فراوانی در راستای یاری به مردم در زمینه های پزشکی و فرهنگی و ... انجام داده و حتی به یاری وزارتخانه ها می پردازند.
وی افزود: داعش در روزهای اندکی که در عراق حضور یافت بخش های بسیاری از کشور را تصرف کرد و در نزدکی کاظمین و سامرا قرار داشت اما فتوای حضرت آیت الله سیستانی از پیشروی آنان جلوگیری کرد.
افضل الشامی تصریح کرد: مردم استقبال گسترده ای از فتوای جهاد کفایی داشتند و هم اکنون تنها کمتر از 10 درصد سرزمین های اشغالی در اختیار داعش قرار دارد و ان شاء الله تا یکماه دیگر پروژه داعش در عراق به پایان می رسد و در سوریه نیز اتفاق مشابهی رخ خواهد داد.
معاون تولیت آستان مقدس حسینی با اشاره اینکه عتبات مقدس حضور مستمری در جنگ علیه داعش دارند، اظهار داشت: عتبات مقدس وقتی نیاز به حضور نظامی را مشاهده کرد، سلاح بدست گرفت و در برابر دشمنان ایستاد. مراقد ائمه اطهار پرچمدار جهاد برای حفظ اسلام هستند.
وی به بررسی عوامل پیروزی بر تروریست های داعش پرداخت و گفت: فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی، لبیک سریع و مستمر مردم به فتوا و ادامه پیوستن به بسیج مردمی تا به امروز، یاری رسانی فوری ایران و ارسال سلاح و مشاور نظامی و همچنین کمک های هیأت های حسینی از عوامل شکست پروژه داعش در عراق به شمار می آیند.
افضل الشامی ادامه داد: دولت نمی تواند غذا و امکانات مورد نیاز نیروهای عراقی را برآورده سازد و این هیأت های حسینی هستند که به ارسال غذا و تجهیزات به مناطق جنگی می پردازند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha