پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

امام‌جمعه شیروان با اشاره به جنگ نرم دشمنان و استفاده از فضای مجازی در راستای اقدامات ضد فرهنگی و ضد ارزشی، گفت: حضور روحانیت با بصیرت در فضای مجازی،برای مقابله با توطئه‌های دشمنان نیاز اساسی جامعه امروزی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: امروز کشور در یک عرصه نابرابر جنگ فرهنگی در مقابل غربی‌ها قرار گرفته و ضرورت اقتضا می‌کند که در این جبهه علما و روحانیون برای مقابله با توطئه‌های دشمنان خود را به سلاح بصیرت، علوم و مهارت‌های مختلف مسلح کنند.

وی تأکید کرد: باید فرهنگ اسلام در مقابل فرهنگ کفر توسط علما و روحانیون با بصیرت ترویج داده شود و در این مسیر از هیچ تلاشی نباید فروگذار کرد.

امام‌جمعه شهرستان شیروان با بیان اینکه یکی از روش‌ها و ابزارهای کارآمد در برابر هجمه‌های دشمن، تقویت باورهای دینی است، افزود: تقویت باورهای دینی و مذهبی با گسترش حوزه‌های علمیه و ورود روحانیت به عرصه جامعه میسر می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: دشمن هیچ‌وقت در انجام توطئه‌های خود و همچنین جنگ نرم پیروز نخواهد شد همان‌گونه که در جنگ هشت سال دفاع مقدس موفق نشد.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی در مقابل 2 دشمن درونی و بیرونی قرار گرفته که راه مقابله با دشمنان بیرونی، تجهیز سازوبرگ نظامی و راه مقابله با دشمن درونی، تقویت باورهای دینی و مذهبی در جامعه بوده که این رسالت خطیر نیز بر دوش علما و روحانیون است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوثری با بیان اینکه دشمن درونی با شبهه افکنی و وسوسه‌های شیطانی قصد تزلزل اعتقادات و ارزش‌های دینی مردم ما را دارد، تصریح کرد: روحانیت از آغاز تاکنون پرچم‌دار مقابله با این دشمن درونی بوده و امروز با توجه به گسترش نیازهای فرهنگی و هجمه بی‌شمار دشمنان لازم است تمامی سنگرها از افسران جنگ نرم پر شود.

وی با اشاره به سخن امام راحل (ره) مبنی بر اینکه مساجد سنگر است، افزود: حداقل کار روحانیت و ائمه جمعه، پر کردن این سنگرها است، چراکه این سنگرها همواره محل جهاد و پایگاه‌های ترویج دین اسلام بوده‌اند.

امام‌جمعه شیروان اظهار داشت: متأسفانه امروز بسیاری از مساجد به‌ویژه در روستاها با کمبود روحانی مواجه اند که لازم است خانواده‌ها با درک این واقعیت، فرزندان بااستعداد خود را جهت تحصیل به حوزه‌های علمیه راهی کنند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه قلم علما از خون شهیدان بالاتر است خاطرنشان کرد: امروزه روحانیون با قلم و بیان خود  در حال مبارزه با کفار و دشمنانی هستند که با ابزارهای گوناگون سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان را دارند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha