شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حبیب الله مهمان نواز

حوزه/ نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه امر مقدس صله‌رحم در جامعه ما با زرق‌ و برق خاصی همراه شده است که به جا آوردن آن برای بسیاری از خانواده‌ها کمرشکن و آزار دهنده است که نباید این‌گونه باشد.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) «صِلَةُ الرَّحِمِ توجِبُ المَحَبَّةَ وَتَكبِتُ العَدُوَّ»، اظهار داشت: امیرالمومنین در این روایت می‌فرمایند: صله‌رحم محبت آور است و دشمن را خوار می‌گرداند، بنابراین صله‌رحم آثار و برکات بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در روایات به آثار و برکات صله‌رحم اشاره شده است که  طولانی شدن عمر، رزق و روزی از آثار حسنه این سنت است، افزود: در روایات آمده است که اگر هرکسی صله‌رحم را قطع کند مورد غضب خداوند قرار می‌گیرد و عمر انسان کوتاه‌تر می‌شود.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همچنین انجام صله‌رحم مایه برکت زندگی است و باید این سنت حسنه در ایام عید انجام شود، گفت: امیدواریم در فرصت ایام نوروز، کدورت‌های خانوادگی رفع شده و زمینه نزدیکی بیشتر خانواده‌ها فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه صله‌رحم و محبت به خویشاوندان از اعمال پسندیده و نیکو است، اظهار داشت: از کارهای بسیار نیک و اعمال پسندیده که حضرت حق و انبیاء و امامان نسبت به آن اصرار کرده‌اند صله‌رحم و احترام به والدین است.

آیت الله مهمان نواز ادامه داد: اسلام نسبت به صله‌رحم و کمک و محبت نسبت به خویشاوندان، اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شده است و قطع رحم و بریدن رابطه از خویشان و بستگان را شدیداً نهی کرده است

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اهمیت صله‌رحم تا آنجا است که پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند «پیوند با خویشاوندان شهرها را آباد می‌سازد و بر عمرها می‌افزاید هرچند انجام دهندگان آن از نیکان هم نباشند».

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه با تأکید بر اینکه در به جا آوردن صله‌رحم نباید تنها به رفت‌ و آمد بسنده کرد، گفت: معنی صله‌رحم این نیست که صرفاً رفت‌وآمد باشد، صله‌رحم یعنی به نیازهای بستگان رسیدگی کنیم و یکی از نیازهای انسان، نیاز به رفت‌وآمد است این که فرزندان از پدر و مادر، پدر و مادر از فرزندان و همچنین اقوام نسبت به یکدیگر خبر داشته باشند و به همدیگر محبت کنند و این نیاز عاطفی و مهربانی یکی از ارکان صله‌رحم است

وی تصریح کرد: امروزه امر مقدس صله‌رحم در جامعه ما با زرق‌ و برق خاصی همراه شده است که به جا آوردن آن برای بسیاری از خانواده‌ها کمرشکن و آزار دهنده است که نباید این‌گونه باشد.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سنت حسنه صله‌رحم و دید و بازدیدها در ایام نوروز، موجب تقویت دوستی‌ها شده و باعث می‌شود مردم در مشکلات و گرفتاری‌ها یاریگر یکدیگر باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha