جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام موسوی کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: مساجد باید سنگر فرهنگی در مقابل سبیخون دشمنان نظام و اسلام باشند و بتوانند مامن مطمئنی برای امت اسلام باشند، لذا هرچه کار در این حوزه انجام شود، بازهم کم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی در جمع معاونین، اساتید و روحانیان حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه مسجد، گفت: امروز مساجد از مهمترین پایگاه های دینی در جوامع اسلامی محسوب می شوند، لذا این اهمیت باعث می شود که از ظرفیت های این مراکز دینی بهره برداری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه های گرایش بیشتر جوانان به مساجد و دیگر امکان مذهبی را افزایش دهیم، گفت: اگر می خوانیم نوجوانان و جوانان ما گرایش بیشتری به مساجد و دیگر اماکن مقدس داشته باشند، نیازمند ایجاد بستری لازم برای این امر هستیم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: مساجدی در جذب بیشتر موفق هستند که امام جماعت و هیئت امنای آن به دنبال روش های بهتر و مفیدتری برای جذاب بودن برنامه های مسجد باشند.

وی اشاره به اینکه در عصر حاضر مساجد سنگر مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان محسوب می شوند، ادامه داد: امروز یکی از مستحکم ترین جاهایی که می تواند سنگری مطئمن و بدون نفود در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان قسم خورده اسلام باشد، همین مساجد و امامزادگان هستند، لذا می طلبد که برنامه دینی و فرهنگی در مساجد توسعه یابند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، ایجاد زیرساخت های نوین دینی و فرهنگی را از جمله کارهای فرهنگی در مساجد عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی های مدون توسط کارشناسان فرهنگی، اجرای برنامه های شاد و مفرح دینی و فرهنگی در کانون های مساجد، ایجاد بسترهای مورد نیاز برای پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان و.... از کارهایی است که باید در مساجد اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: مساجد باید سنگر فرهنگی در مقابل سبیخون دشمنان نظام و اسلام باشند و بتوانند مامن مطمئنی برای امت اسلام باشند، لذا هرچه کار در این حوزه انجام شود، بازهم کم است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه گفت: خوشبختانه افرادی هستند که به خوبی اوضاع روز را رصد می کنند و به همین خاطر از مال و زندگی خود می گذرند و با ساخت مساجد و وقف آن، سنگری بر دیگر سنگری های مقابله با دسیسه های دشمان بنمی افزاید که بسیار ارزنده و قابل ستایش است.

وی در پایان تصریح کرد: روحانیون که در مساجد فعالیت دارند باید بدانند که تنها وظیفه آنها اقامه نماز جماعت نیست، بلکه در این برهه خاص از زمان، باید برنامه های دینی و فرهنگی را دوچندان افزایش دهند و جوانان و نوجوانان را در مقابل ترفندها و دسیسه های مختلف دشمنان دین بیمه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha