جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهاجم فرهنگی - فرهنگ غرب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ملا عبدالله شهرستان بشرویه خراسان جنوبی با اشاره به آسیب های سبک زندگی غربی، بیان کرد: تقلید از فرهنگ و سبک زندگی غربی سبب فروپاشی و تزلزل بنیان خانواده می شود.

حجت الاسلام علی اصغر نیساری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با تاکید بر ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی در جامعه، اظهار کرد: توجه به سبک زندگی و ترویج آن باید همواره مورد توجه ویژه طلاب و روحانیون قرار گیرد.

وی با بیان این که عدم توجه به سبک زندگی اسلامی سبب افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، تصریح کرد: بدون شک بهره گرفتن از این سبک، سبب کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از هجمه های دشمن درجامعه می شود.

مدیر مدرسه علمیه ملا عبدالله شهرستان بشرویه خراسان جنوبی، توجه به سبک زندگی اسلامی را، باعث تضمین سعادت انسان دانست و یادآور شد: آموزش سبک زندگی صحیح و اجتماعی، ازجمله راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام نیساری با اشاره به این نکته که سبک زندگی اسلامی یعنی این که افراد و خانواده ها زندگی نمونه ای مثل زندگی ائمه اطهار(ع) داشته باشند، عنوان کرد: اگر حدیث شریف کساء را مرور کنیم می بینیم که از ابتدا تا انتهای این حدیث، پیرامون سبک زندگی اسلامی است.

وی اضافه کرد: صرفه جویی، قناعت، احترام متقابل زوجین به یکدیگر و فرزندان به والدین، به فکر همسایگان بودن و... از ثمرات سبک زندگی صحیح و اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه ملا عبدالله شهرستان بشرویه خراسان جنوبی با اشاره به آسیب های سبک زندگی غربی، بیان کرد: تقلید از فرهنگ و سبک زندگی غربی سبب فروپاشی و تزلزل بنیان خانواده می شود.

وی همچنین در بحث تربیت دینی فرزندان، بیان کرد: قدم نخست در این زمینه آن است که، پدر لقمه حلال برای خانواده اش تهیه کند و همسر و فرزندان از آن تغذیه کنند.

حجت الاسلام نیساری با تاکید بر این که خانواده ها باید فرزندان شان را با روحیات معنوی و زیست سالم و اسلامی آشنا نمایند، گفت: به طور یقین، امر تربیت بدون مقصد و هدف و به دور از برنامه، مبتنی بر خطا و آزمایش بوده و امکانپذیر نیست.

این فعال فرهنگی ادامه داد: تربیت دینی، فرزندان را با وظایف دینی و آداب شرعی آشنا کرده و سبب دوری آنان از معضلات اجتماعی می شود.

مدیر مدرسه علمیه ملا عبدالله شهرستان بشرویه خراسان جنوبی در پایان نقش طلاب و روحانیت را در مسائل مختلف جامعه بسیار تاثیر گذار دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید همان نقشی که پیامبران و ائمه اطهار(ع) درجامعه داشته اند، را در راستای فرهنگ سازی زندگی اسلامی، ایفا نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha