سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به دیدوبازدیدهای نوروزی گفت: صله‌رحم و نیکی به والدین حساب را در قیامت آسان می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: انجام فریضه الهی صله‌رحم و نیکی به پدر و مادر یکی از بهترین راه‌های جلب رضایت خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستورات اخلاقی اکید اسلام، موضوع صله‌رحم است، افزود: صله‌رحم از فعالیت‌ها و رفتارهای نیکی است که به‌سرعت پاسخ آن داده می‌شود و خدای متعال ثواب آن را عطا می‌کند.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان این که امام باقر(ع) فرموده است «اِنَّ اَعْجَلَ الْخَيرِ ثَوابا صِلَةُ الرَّحِمِ/ ثواب صله رحم سريع تر از هر كار خيرى به انسان می‌رسد»، ابراز داشت: بر اساس آیات نورانی قرآن و احادیث راهگشای اهل‌بیت (ع)، صله‌رحم نماد یکی از سنت‌ها و اعمال پسندیده اجتماعی است که به‌واسطه آن می‌توانیم به گشوده شدن بسیاری از گره‌های کور زندگی در ابعاد فردی و اجتماعی کمک کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در ادامه با تأکید بر اینکه نوروز فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ آموزه‌های دینی و ارزش‌های الهی است، گفت: نهادهای فرهنگی می‌توانند از مناسبت نوروز و فرصت مغتنمی که این ایام ایجاد می‌کند در جهت تبلیغ فرهنگ دین و آداب اسلامی گام بردارند

وی خاطرنشان کرد: در این ایام، رفت‌وآمدها زیاد است، مردم شادابی خاصی دارند و فراغت‌های کاری وجود دارد، لذا می‌توان در شادابی مردم شریک شد و از این فرصت برای تبلیغ آموزه‌های دینی و اسلامی بهره‌برداری کرد و به تبلیغات دینی و فرهنگی پرداخت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha