جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست خواهران طلبه

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که تفکر درست راهی بسوی تهذیب نفس است، گفت: درست فکر کردن و اندیشه های اخلاقی، نفس انسان را در مقابل گناهان ایمن می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام احمدیان، عصر امروز در کلاس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر، که با حضور طلاب و اساتید این مدرسهبرگزار شد، اظهار داشت: طلاب باید به دور از تعلقات مادی و دنیوی، در جهت کسب معنویات و تهذیب نفس کوشا باشند.

وی با تأکید بر این که طلاب باید با مراقبت از تفکر و نفس خود، مراتب کسب اخلاق و ارزش‌ها را طی نمایند، گفت: موضوع تفکر درست و تهذیب نفس، دو مبحثی است که باید برای حرکت در مسیر کمال و سعادت طی شود.

این کارشناس مذهبی با بیان این که اندیشه، فکر ارزشی و اصولی از مراتب جهاد نفس است و به همین دلیل باید مراقب افکارمان و عقایدمان باشیم، گفت: عامل بودن به اخلاق از مقدمات فکر اخلاقی اسلامی است.

حجت الاسلام احمدیان با بیان این که درست فکر کردن و اندیشه های اخلاقی، نفس انسان را در مقابل گناهان ایمن می کند، گفت: هر روز باید اعمال و رفتار خود را در مقابل فرمایشات خالق هستی، بررسی و محاسبه کنیم؛ چرا که با محاسبه اعمال و رفتار می توان فکر و عمل اسلامی اخلاقی را در زندگی روزمره نهادینه کرد.

وی در پایان با بیان اینکه نفس را باید به ترک محرمات به صورت تدریجی عادت داد، گفت: با عادت تدریجی ترک گناهان، زمینه هدایت انسان به سوی کمال فراهم می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha