جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر مهدی کاهه

حوزه/ دادستان عمومی و انقلاب قم خواستار بهره گیری حداکثری از ظرفیت عظیم مساجد و ائمه جماعات در راستای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دکتر مهدی کاهه ، امشب طی سخنانی در گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم(ع) که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، با اشاره به این که مهم ترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی، تقویت فرهنگ دینی است، اظهار داشت: وقتی صحبت از آسیب های اجتماعی می شود، منظور هر گونه رفتاری است که مطابق با فرهنگ اسلامی و آموز های اخلاقی ما نباشد و از این رو ما از آسیب اجتماعی به عنوان رفتاری نابهنجار یاد می کنیم.

وی با بیان این که مهمترین ملاک تشخیص رفتار بهنجار از رفتار نابهنجار، توجه به آموزه های دینی در این باره است، افزود: واقعیت تاسف باری که وجود دارد این است که امروز آسیب های اجتماعی هم در فضای حقیقی و هم به خصوص در فضای مجازی وجود دارد ، ضمن آن که در شرایط کنونی فضای مجازی علاوه بر آسیب های مخصوص خود، زمینه ساز آسیب های حقیقی نیز در سطح جامعه شده است.

این مقام قضایی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فضای مجازی تبدیل به قربانگاه نسل جوان شده است، گفت: در مقابله با آسیب های فضای مجازی، مهمترین راه تقویت فرهنگ دینی و آشنایی جوانان با فرهنگ اسلامی و نیز ترویج معارف و آموزه های اخلاقی است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نهاد مسجد در اسلام و به خصوص زمان صدر اسلام ابراز داشت: کانون اصلی امور سیاسی و فرهنگی از زمان پیامبر اکرم(ص) مساجد بوده و اساساً یکی از مهم ترین کانون های موفقیت دین مبین اسلام و جبهه مسلمین همین مساجد بوده اند.

وی اضافه کرد: امروز نیز مساجد علاوه بر کارکردهای عبادی خود به ویژه در زمینه اقامه نماز جماعت نقش بسیار مهمی می توانند در بحث کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی داشته باشند.

کاهه همچنین بیان داشت: به عقیده بنده برای مقابله با آسیب های اجتماعی، ابتدا باید آن ها را بشناسیم و بعد از شناخت از ظرفیت مکان های مقدسی مثل مساجد و نیز توانمندی بالای ائمه جماعات در این رابطه به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: بی شک با عنایت به نقش روحانیون در تحکیم رابطه برادری و همچنین تعمیق عقلانیت مبتنی بر معنویت، می توانیم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha