جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شاد

حوزه/ حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه تبسم ثروتی همیشگی است، گفت: امام کاظم(ع) فرمودند: هرکس مومنی را شاد کند، اول خدا را شاد کرد، دوم پیامر(ص) و در درجه سوم ما را.

حجت الاسلام  مهدی کرمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به دیدگاه اسلام در رابطه با شاد زیستن، گفت: این مسئله چنان مهم است که اسلام جایگاه ویژه‌ای برای آن قائل شده و به مومنین سفارش می‌کند که از پژمردگی ظاهر و باطنی بپرهیزند و شاد کردن انسان‌ها را از حسنات به حساب می‌آورد و بدترین افراد را کسانی می‌داند که دیگران را اندوهناک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کتب روایی بابی با عنوان ادخال السرور علی المومینین آمده است، افزود: این امر اهتمام اسلام به ایجاد نشاط برای انسان را نشان می‌دهد، همچنان که امام صادق(ع) فرمودند: هرکس لبخند و شادی را به صورت دیگران بیاورد برایش حسنه‌ای خواهد بود و نزد خداوند متعال بالاتر و محبوبتر از خوشحال کردن دیگران نیست.

استاد حوزه با اشاره به اینکه تبسم ثروتی همیشگی است، افزود:  امام کاظم(ع) فرمودند: هرکس مومنی را شاد کند،  اول خدا را شاد کرد، دوم پیامر(ص) و در درجه سوم ما را.

وی افزود: همه ائمه(ع) و بزرگان به شاد کردن دیگران سفارش کرده‌اند و این امر به اشکال مختلف مثلاً با یک حرف، یک هدیه، از بدی دیگران گذشتن و یا پرداخت قرض دیگران اتفاق بیفتد، حتی بالاتر از این، انسان با گذشتن از جان خود دیگران را شاد کند که شهدای اسلام این وظیفه را به سرانجام رساندند.

حجت الاسلام کرمی در پایان اشاره کرد: شاد کردن دیگران و کمک به همنوعان زمانی ارزش دارد که همچون امیرمومنان(ع) بی منت صورت پذیرد، چنان که حضرت شبها نان و خرما بر دوش می‌گرفتند و بین فقرا تقسیم می‌کردند و کسی هم متوجه حضور ایشان نمی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha