جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، لازمه استحکام و توفیق بیشتر انقلاب اسلامی را بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت و قابلیت های مساجد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، دوشنبه شب طی سخنانی در نشست ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم (ع) قم که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: ما باید از ظرفیت مساجد بیش از این که الان استفاده می کنیم، استفاده داشته باشیم تا برکات آن را به عینه ببینیم.

وی افزود: امام جماعت مسجد علاوه بر اقامه نماز اول وقت می بایست در امور دیگر نیز الگو باشد که البته در اغلب موارد همین گونه هم است منتهای مراتب ما هنوز از ظرفیت مسجد و ائمه جماعات در راستای حل مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی آن طور که باید و شاید استفاده نکرده ایم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: چنانچه به عنوان مثال یک امام جماعتی متوجه شد که مردم محله نسبت به نماز بی توجه هستند، باید واکنش نشان بدهد، چرا که هر مسلمانی باید دین را اقامه کند، ولی به اندازه توانایی خویش و نماز هم که ستون دین است.

وی با بیان این که در کنار عبادات ، مساله امنیت و تقویت آن در جامعه نیز از جمله معروف ها و واجبات است که باید به آن عمل کرد، گفت: متاسفانه برخی از روی جهل و نادانی حرف هایی می زنند مبنی بر این که که امور دینی مسائلی شخصی است و سوال ما از این ها این است که چگونه امنیت ظاهری، اقتصادی و سیاسی مردم را بر عهده حکومت اسلامی می دانند، اما امنیت دینی را بر عهده حکومت نمی دانند؟!

استاد حوزه افزود: البته باید امنیت دینی به شکل مطلوب و صحیح و دقیق و مبتنی بر آموزه های دینی و معارف اهل بیت(ع) در جامعه محقق شود.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه با وجود همه تلاش های بی وقفه دشمن، به لطف الهی پیوند مردم ما با دین محکم است، گفت: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی مستحکم تر بشود، باید از مساجد و موقعیت های مختلف برای ارتباط بیشتر مردم با مسجد استفاده کنیمکه راهکار این امر نیز توسل به حضرات معصومین(ع) است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha