پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی

حوزه/ امام جمعه پردیسان سال آینده را سال محرومیت زدایی از این شهرک اعلام کرد و گفت: سال۹۵ کلنگ مترو در پردیسان زده شد، تاحدودی شاهد توسعه فضای سبز و امکانات شهری در پردیسان بودیم و امیدواریم که با همکاری مسئولین استانی سال بعد شاهد محرومیت زدایی از پردیسان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، دوشنبه شب در مراسم تجلیل از اعضای نماز جمعه پردیسان که در سالن اجتماعات «شهرما»در پردیسان برگزار شد، به تبیین اهمیت و نقش نماز جمعه در کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت.

وی با اشاره به ایام خجسته ولادت حضرت زهرا(س) گفت: سال95 به خاطر وجود دو ولادت در ابتدا و انتهای این سال، سال فاطمی و مبارکی بود و ملت ما از برکات وجودی آن بانوی بزرگ بهره مند شدند.

*نام مبارک"فاطمه" نام اول دختران در ایران

امام جمعه پردیسان افزود: هیچ سالی را به خاطر ندارم که در آن سال از طرف ثبت احوال اعلام شده باشد که نام "فاطمه" نام دوم در کشور باشد و همه ساله اولین نام برای دختران این کشور نام "فاطمه" است که این نشان دهنده عشق و علاقه ایرانی ها به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه نماز جمعه پردیسان و اقدامات انجام شده توسط ستاد نماز جمعه  این شهرک پرداخت و گفت:نماز جمعه در پردیسان خوشبختانه با امنیت خوبی در همه زمینه ها برگزار می شود و این نشان دهنده فعالیت ها و زحمت های زیادی است که از سوی اعضای این ستاد در طول این مدت کشیده شده است، واقعا این زحمات جای تقدیر و تشکر دارد.

وی نماز جمعه پردیسان را استثنایی توصیف کرد و  گفت: مستمعین نماز جمعه پردیسان واقعا استثنایی  هستند؛ چرا که هر جمعه تعداد زیادی عالم و فاضل در این نماز جمعه شرکت می کنند و در بیشتر زمینه ها چه از نظر کیفی و چه کمی شاید بی نظیر باشد.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه در سال 95 کارهای زیربنایی و خوبی از سوی ستاد نماز جمعه پردیسان صورت گرفته است گفت: در این سال شورای امنای پردیسان از هر سال محکم تر شد و شاهد نهادینه شدن طرح اتحاد امامت و امارت بودیم و با تشکیل قرارگاه نماز جمعه امیدواریم این طرح به زودی در همه شهرها و استان ها انجام شود، چرا  که در پردیسان و قم به خوبی اجرا شد و موفقیت آمیز بود.

*پردیسان بیشترین نیاز به حوزه علمیه دارد

وی افزود: تاسیس حوزه علمیه فاطمیه خواهران و کلنگ زنی حوزه علمیه برادران توسط آیت الله العظمی مکارم شیرازی از دیگر کارهای انجام شده در پردیسان بود، چرا که پردیسان بیشترین نیاز به حوزه علمیه را دارد و نظر مدیر حوزه های علمیه نیز در این زمینه خوب و مثبت است.

امام جمعه پردیسان نقش قرارگاه نماز جمعه در کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی را ممتاز دانست و گفت: اگر نماز جمعه در هر منطقه ای به خوبی انجام گیرد و به وظایف و رسالت هایی که به دوش دارد عمل کند تاثیر زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه به ناهنجاری ها خواهد داشت.

*سال آینده سال محرومیت زدایی از پردیسان

حجت الاسلام والمسلمین قوامی سال آینده را سال محرومیت زدایی از پردیسان اعلام کرد و تاکید کرد: سال95 کلنگ مترو در پردیسان زده شد و شاهد توسعه فضای سبز در پردیسان بودیم و امیدواریم که با همکاری مسئولین استانی سال بعد شاهد محرومیت زدایی از پردیسان باشیم.

خاطر نشان می شود: فتاحی مسئول ستاد نماز جمعه پردیسان در ابتدای این مراسم گفت: ستاد نماز جمعه پردیسان قریب به 100عضو خواهر و برادر دارد که به صورت جهادی در این ستاد مشغول فعالیت هستند و خوشبختانه می توان گفت در قم یکی از باکیفیت ترین نماز جمعه ها متعلق به پردیسان است.

لازم به ذکر است: در پایان این مراسم از اعضای ستاد نماز جمعه پردیسان تجلیل شد و تعدادی از اعضا به صورت نمادین هدایای خود را از دست امام جمعه پردیسان دریافت کردند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha