پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​بیش از نیمی از مسلمانان شهر کانادایی در معرض اسلام‌هراسی

حوزه/یک نظرسنجی جدید نشان داد که بیش از نیمی از مسلمانان شهر کلگری در کانادا شخصا در معرض برخوردهای اسلام‌هراسی قرار داشته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، درحالی که مجلس عوام کانادا برای تصویب لایحه ضداسلام‌هراسی به بحث و مجادله مشغول است، یک بررسی جدید نشان داد که بیش از نیمی از مسلمانان شهر کلگری (51%) در جنوب استان آلبرتا شخصا با برخوردهای تبعیض آمیز مذهبی، نژادی و قومیتی روبرو بوده‌اند.

در این نظرسنجی انجام شده توسط سازمان «بینش‌های مهم» نشان داد که  23% از مسلمانان در معرض خشونت کلامی و فیزیکی ناشی از اسلام‌هراسی بوده‌اند. 76% مسلمانان این شهر کانادایی نیز معتقدند که تبعیض و خشونت علیه مسلمانان در 5 سال گذشته افزایش داشته است، این در حالی است که 60% آن‌ها معتقدند که اخبار تلویزیونی و گزارش‌های خبری رسانه‌ها در ایجاد تصویر منفی از مسلمانان دخیل بوده‌اند.

علی‌رغم تبعیض‌ها، این نظرسنجی نشان داد که 97% مسلمانان کلگری به مسلمان بودن و کانادایی بودن خودشان افتخار می‌کنند.

در این میان اتاق فکر «تفکر برای عمل» که در کلگری واقع شده قصد راه اندازی یک نظرسنجی ملی به منظور پیگیری نظرات در ارتباط با روش ارتقای آموزش و ارتباطات میان مسلمانان و سایر کانادایی‌ها دارد.

در همین راستا لایحه ام-103، که به منظور مبارزه با اسلام‌هراسی به پارلمان کانادا ارائه شده است در هفته آینده نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. هدف از ارائه این لایحه محکوم سازی اسلام‌هراسی و تمامی اشکال نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض نژادی بوده که در سال‌های اخیر ترس و نفرت را در جوامع غربی از جمله کانادا افزایش داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha