چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در تجمع طلاب و روحانیون بجنورد، در واکنش به اظهارات نسنجیده استاندار خراسان جنوبی، با تأکید بر اینکه اسلام؛ مؤمن، مجاهد، انقلابی و غیرتمند می‌خواهد، گفت: غیرت دینی یعنی واکنش نشان دادن به کسی که به ارزش‌های دینی و اخلاقی توهین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه دوشنبه در تجمع اعتراضی طلاب، روحانیان و علمای استان به سخنان نسنجیده استاندار خراسان جنوبی و در حمایت از تحصن طلاب و ائمه جمعه آن استان در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، اظهار داشت: غیرتمندی در مقابل غارتگری است و اسلام، مؤمن مجاهد انقلابی و غیرتمند می‌خواهد.

وی با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، از این بانوی بزرگوار به‌عنوان بزرگ‌ترین مدافع ولایت نام برد و افزود: امیدواریم مردانی که غیرت ندارند از این بانوی غیرتمند درس دینی بگیرند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه غیرت در مال، آبرو، ناموس و سایر موارد از دیگر زمینه‌های غیرت است، گفت: واژه غیرت، یعنی دفاع از محبوب‌ها، ازاین‌رو باید در مقابل مهاجم به باورها، دین و عقاید ایستاد و دفاع کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه غیرت دینی یعنی واکنش نشان دادن به کسی که به ارزش‌های دینی و اخلاقی توهین می‌کند، اظهار داشت: به همین دلیل همیشه باید کسانی باشند که جلوی غارتگران غیرت را بگیرند که در این زمینه باید علما جلودار این حرکت و در خط مقدم باشند.

وی با اشاره به تعصب منفی و مثبت، غیرت را تعصب مثبت خواند و اظهار داشت: اسلام تعصب منفی را قبول ندارد و اگر قرار است تعصب به خرج دهیم باید برای صفات زیبا تعصب داشته باشیم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد غیرت، افزود: آن حضرت می‌فرماید: خدا هم غیرتی است و از نشانه‌های غیرت خدا این است که هر چه که حرام است خدا انسان را از آن محروم کرده است.

وی با اشاره به اظهارات نسنجیده استاندار خراسان جنوبی، گفت: نباید از کسی که در مقابل کار خلاف، بر آن کار خلاف اصرار دارد دفاع کنیم؛ اما متأسفانه در این مورد عوامل دولتی کارشان به‌جای دفاع، بنزین بر آتش ریختن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید کار کارشناسی دین به اهل دین سپرده شود، اظهار داشت: بعضی از دولتی‌ها چون نمی‌توانند پاسخگوی مردم باشند حاشیه‌سازی می‌کنند تا مردم را سرگرم کنند.

وی تصریح کرد: استاندار خراسان جنوبی با سخنان اخیر خود به مردم خراسان شمالی توهین کرده است؛ ازاین‌ رو انتظار می‌رود مسئولان دولت این مسئله را عاقلانه حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به تحصن طلاب و روحانیان و ائمه جمعه خراسان جنوبی، گفت: با ائمه جمعه و طلاب خراسان جنوبی همرنگ بوده و خراسان را یکپارچه می‌بینیم؛ ازاین‌رو درد و رنج آن‌ها را درد و رنج خود و تحصن آن‌ها را تحصن خویش می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: همه باید بدانند ما هم‌سنگر و هم‌صدا بوده و سخنان استاندار خراسان جنوبی را مصیبت در دین می‌دانیم و انتظار داریم این مصیبت هرچه زودتر حل شود.

برخی در مقابل فتنه‌های فرهنگی غیرت دینی ندارند

حجت‌الاسلام سید محمد افشین‌فر، مسئول ساماندهی و هماهنگی امور مساجد خراسان شمالی نیز در این تجمع، با بیان اینکه گویا برخی در مقابل فتنه‌های فرهنگی غیرت دینی ندارند، گفت: اعظم مصائب این است که کسانی که در کنار سفره انقلاب نان خورده‌اند، نمکدان می‌شکنند، به احکام الهی و ارزش‌های دینی هجوم می‌آورند و در قالب نفوذی و نیروی خودی که آلت دست دشمن است، نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: نباید معروف‌ها و منکرها در جامعه رها شود؛ زیرا طبع جامعه باید به سمت معروف گرایش داشته باشد درحالی‌که برخی افراد تلاش می‌کنند تا جامعه به سمت منکر گرایش پیدا کند.

مسئول ساماندهی و هماهنگی امور مساجد خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی منطقه‌ای است که مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرارگرفته است، افزود: از جمله شاخص‌های مردم این استان ولایتمداری و ایثارگری است که این فرهنگ والا باید حفظ و تقویت شود.

حجت‌الاسلام افشین‌فر با اشاره به سخنان استاندار خراسان جنوبی مبنی بر رقص مختلط زن و مرد در خراسان شمالی، گفت: اینکه استاندار خراسان جنوبی نشاط و سرزندگی اهالی خراسان شمالی را این‌گونه توصیف می‌کند، توهین به اهالی این استان است.

وی اظهار داشت: صحبت‌های استاندار خراسان جنوبی ظلم به مردم، دین خدا و ظلم به اهل علم و اهل دین بود و متأسفانه هیچ مسئول بالادستی هم از وی گلایه‌ای نکرد.

گفتنی است، طلاب و روحانیان استان در این تجمع شعارهایی ازجمله «خواص بی‌بصیرت، بصیرت بصیرت»، «منافق نفوذی، شرمت باد شرمت باد»، «نوکر آمریکایی ننگت باد ننگت باد»، «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است»، «اشاعه منکرات خیانت است به قرآن و اسلام» را در حمایت از طلاب، روحانیان و ائمه جمعه خراسان جنوبی و در محکومیت سخنان استاندار خراسان جنوبی سر دادند.

تجمع اعتراضی طلاب، روحانیان و علمای استان خراسان شمالی در اعتراض به سخنان نسنجیده سید علی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی و حمایت از تحصن طلاب و ائمه جمعه آن استان در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha