پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیین های ملی

حوزه/ حجت الاسلام احمدی گفت: خواست دین برچیدن بساط سنن ملی و قومی نیست، بلکه برآن است که این سنت‌ها را سمت و سوی عالی ببخشد و دین تنها مخالف آنچه که با فطرت آدمی مغایرت دارد، است.

حجت الاسلام هادی احمدی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» اظهارکرد: دین کامل دینی نیست که خود همه چیز را بر عهده بگیرد و به جای همه استعدادهای آدمی و همه نهادهای مدنی بنشیند، بلکه دینی کامل است که همه استعدادها را در جای خود به درستی می‌بیند و یک جهت کلی بدان می‌بخشد و آنچه را که از توان قوای فردی و نهادهای مدنی خارج است را بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: اگر با این پیش‌زمینه عقلی به منابع دینی بنگریم، درمی‌یابیم که خواست دین برچیدن بساط سنن ملی و قومی نیست، بلکه برآن است که این سنت‌ها را سمت و سوی عالی ببخشد و دین تنها مخالف آنچه که با فطرت آدمی مغایرت دارد، است.

این استاد حوزه تاکید کرد: سنت های ملی که مبتنی بر فطرت ها   باشد مورد حمایت است و اسلام بر آن ها صحه می گذارد.

حجت الاسلام احمدی افزود: دین اسلام سنت هایی مانند نوروز را با جهت دهی به یک سنت حسنه تبدیل کرده و مورد تاکید قرار داده اما برخی سنتها که خرافات بوده و مبنای دینی ندارد و مایه خسارت است را نهی کرده است.

وی با بیان اینکه اسلام بر عدم تخریب آیین های مبتنی بر چارچوب های دینی تاکید کرده است، خاطرنشان کرد: دین اسلام بر سنت های ملی حسنه صحه گذاشته و تاکید کرده که آیین های ملی که مانند نوروز حفظ شوند و کسی آن ها را تخریب نکند، زیرا این آیین ها مایه اتحاد مسلمانان و مایه خیر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha