پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش «اسلام‌هراسی و نژادپرستی» در یکی از دانشگاه‌های آمریکا

حوزه/دانشگاه لوییویل در ایالت کنتاکی هفته آینده همایشی با عنوان اسلام‌هراسی و نژادپرستی برگزار کرده و به بررسی مواردی چون حمله به مساجد، ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و گسترش فزاینده اسلام‌ستیزی سیستماتیک می‌پردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kyforward، دانشگاه لوییویل واقع در ایالت کنتاکی آمریکا، 27 ماه مارس همایش «اسلام‌هراسی و نژادپرستی» برگزار می‌کند و به بررسی گسترش اسلام‌هراسی، تبعیض‌ها علیه مسلمانان، حمله به مساجد، ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و افزایش فزاینده سازمان‌های اسلام‌ستیز در ایالات متحده آمریکا می‌پردازد.

در این همایش کارشناسان حقوق، جامعه شناسی، انسان شناسی و مطالعات فرهنگی دیدگاه‌هایشان را در رابطه با موضوعاتی چون افزایش اسلام‌ستیزی سیستماتیک تا رادیکالیزه شدن دین از زمان حمله 11 سپتامبر به اشتراک می‌گذارند. هدف برگزارکنندگان تاثیرگذاری روی افکار عمومی به ویژه اعضای جامعه مذهبی، دانشگاهی، بین‌المللی، عام المنفعه، حقوق مدنی و گروه‌های صلح و عدالت طلب می‌باشد.

این نشست عمومی و رایگان از 9 صبح تا 5:30 بعد از ظهر با همکاری برنامه مطالعات خاورمیانه و مطالعات اسلامی دانشگاه لوییویل و با حمایت گروه‌هایی چون پروژه مطالعات آزادی دانشگاه، و بنیاد حقوق بشر جغد برفی، مرکز مشترک المنافع علوم انسانی جامعه و اداره انسان شناسی، همچنین دانشکده‌ی هنر و علوم در تالار چائو در کتابخانه اکستروم این دانشگاه برگزار خواهد شد.

موضوعات مورد بحث مربوط به سه میزگرد اصلی این نشست به شرح زیر می‌باشند:

نژاد، مذهب و قدرت: دیدگاه تاریخی و معاصر

نمایندگی، بسیج و رسانه ها

اسلام‌هراسی و نژادپرستی بر روی زمین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha