شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده امام جمعه فاروج

حوزه/ حجت الاسلام قلی زاده با بیان اینکه وجود فقر در جامعه به دلیل بی‌توجهی به فریضه خمس و زکات است، گفت: مؤمنان باید بیشتر به فریضه واجب خمس و زکات توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: با پرداخت خمس و زکات، این دو فریضه واجب الهی، دیگر نیازمند مستحقی در جامعه نخواهیم داشت.

امام‌جمعه شهرستان فاروج خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در دین اسلام به کمک به نیازمندان بسیار سفارش شده است، افزود: دین اسلام بیشترین توجه را به نیازمندان کرده و مضاف  بر کمک‌های عادی، مقدرهای واجبی مانند خمس و زکات را بر جامعه و مؤمنان فرض کرده تا سهمی از محل درآمد ثروتمند به نیازمندان تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه از عوامل ازدیاد فقیر و نیازمند، عدم توجه به این دو فریضه واجب است، گفت: البته ملت ایران انسان‌هایی دلسوز، متعهد، مقرر به رعایت حقوق همسایه و شهروندی، کمک به ایتام و غیره هستند و در زمان‌های لازم مانند آغاز فصل مدارس و آغاز بهار و عید نوروز، مستحقان و نیازمندان را فراموش نمی‌کنند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: همان‌طور که مؤمنان در ماه رمضان با بسته‌های نذری و کمک به ایتام، در جهت حل مشکل نیازمند گام برمی‌دارند، در نو شدن سال جدید و فرارسیدن بهار نیز به صحنه آمده و از نیازمندان غافل نشوند و کمک‌های مادی و غیرمادی خود را به نیازمندان و محرومان جامعه هدیه کنند.

امام‌جمعه شهرستان فاروج خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بیکاری و رکود در کشور افزایش‌یافته است، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از افراد شاغل در سال‌های گذشته امروز بیکار شده و جزو افراد آبرومند جامعه هستند باید از این افراد دست‌گیری شده و به آن‌ها کمک شود.

حجت الاسلام قلی زاده با بیان اینکه شکرانه نعمات الهی، کمک به ایتام و نیازمندان است، خاطرنشان کرد: مردم مؤمن باید بخش کوچکی از خرید شب عید خود را با نیازمندان و دردمندان تقسیم کنند تا با خنداندن لب‌های نیازمند، سال پربرکتی را آغاز کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha