شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ نشست بصیرت افزایی «مدعیان دروغین مهدویت در عصر حاضر» با تاکید بر مدعی یمانی با همکاری معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع آموزشی عالی فقه با حضور طلاب و پرسنل مدرسه عالی فقه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سخنران نشست حجت الاسلام والمسلمین شهبازیان به بیان مباحث علمی در خصوص موضوع نشست پرداخت و گفت:‌ مهدویت اقسام مختلفی دارد اعم از، مدعیانی که ادعای امامت دارند، ادعای نیابت خاص دارند، بعضی ادعا می‌کنند که زمینه ساز ظهور حضرتند و عده ای هم مدعی ارتباط داشتن با حضرتند که این ها همه فقط ادعا هستند.

وی  گفت: این که پیامبر فرمودند:‌هیچ گاه شیطان نمی‌تواند به شکل من درآید برای کسانی که مدعی هستند پیامبر در خواب به آنها فرموده که فلانی که فلان ادعا را دارد تقویت کنید  در حالی که هیچکدام از مردم قرن های اخیر پیامبر را ندیده اند تا بتوان قبول کرده آنکه در خواب به ایشان پیام را داده واقعا پیامبر(ص) است زیرا شیطان می‌تواند که چهره ای را به نمایش بدهد  و بگوید این پیامبر (ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین شهبازیان از امام صادق سخنی است که می فرمایند، کسی که از شرق عالم و غرب عالم و حتی از محافل خصوصی شما خبر می‌دهد دلیل صداقتش نیست بلکه باید به علم و اطلاع اون نسبت به حلال و حرام را بسنجید.

وی افزود: ما در همه جا با جامعه ی دینی مبتلا سر و کار داریم نباید خیال کنیم کسی که عباداتش را درست انجام می‌دهد و از امام زمان(عج) دم می‌زند و دنبال حضرت می‌گردد نیاز به مراقبت ندارد و در مسیر درست دارد به پیش می‌رود چون چه بسا همین ها را دشمن از روحیاتشان سوء استفاده می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین شهبازیان گفت:‌استکبار جهانی در راستای ایجاد گروه های تکفیری در بین اهل سنت لازم دید که در طرف مقابل ( در بین شیعیان) هم تکفیری های را بسازد که  جریان احمد اسماعیل به عنوان یک جریان تکفیری بیرون آمده از دل شیعه مطرح است .

وی برخی از ادعاهای احمد اسماعیل را نام برد و گفت:‌ در اینجا احمد اسماعیل گفته که به زودی  می آیم و با  8 ماه کشتار زمینه های ظهور پدرم مهدی موعود را فراهم می‌نمایم  و معتقد است کل فقهای شیعه دجال هستند و با تمسک به این کلام که الدجال من سجستان  دشمنی بسیار شدیدی با آیت الله سیستانی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شهبازیان به نکته ی مهمی اشاره کرد و گفت:‌ برخی از مدعیان از روایات با تحریف در معنا و غلط معنا کردن آنها استفاده می‌کنند مثلا در روایتی آمده است که حضرت قائم (عج) قیامشان را  از منطقه ای ما بین شام و عراق آغاز می‌کنند که در آن روایت با تعبیر (بر میله الدستگره) معرفی شده است، یکی از مدعیان بنام علیرضا ایقان در تبلیغات خود با استفاده از این روایت می‌گوید حضرت از دستگرد می‌آید.

وی گفت:‌یکی  دیگر از مدعیان طاهری سر حلقه عرفان حلقه است که با استفاده از جن گیری و با ادعای رفع مشکلات و تلاطمهای روحی، افراد را به خود جذب نموده و مرتکب مسائل ضد اخلاقی بسیاری شده به حدی که دنبال صادر گردیدن حکم اعدامش به عنوان مفسد فی الارض هستند اما با نفوذی که دارد سازمان هایی بین المللی را هم در این مانع شدن به کار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha