پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
چهارشنبه سوری

حوزه/ متاسفانه چهارشنبه سوری باعث آزار و هنجارشکنی شده است و در این مراسم دستورات دینی زیر پا گذاشته می شود، بنابراین باید در مقابل بدعت ها با تمام وجود ایستاد.

حجت الاسلام حسین منیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه،  با اشاره به نگاه اسلام به آیین چهارشنبه سوری، اظهار داشت: جشن و سرور همیشه مورد تایید اسلام بوده است، ولی باید شادی بر اساس معیارهای دینی و اسلامی انجام شود، لذا اگر در کنار این شادی ها، جشن های غیر متعارف مانند ترقه بازی و... باشد، یقینا اسلام با این مسائل مخالف است.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان نقده ادامه داد: اگر شادی کردن به صورت سالم موجب سرور مردم شود از نگاه اسلام هیچ گونه مشکلی ندارد و  بارها تجربه شده شادی های مخالف با دین برای مردم ضررها و آسیب هایی به همراه داشته است.

وی افزود: متاسفانه چهارشنبه سوری باعث آزار و هنجارشکنی شده است و در این مراسم دستورات دینی زیر پا گذاشته می شود، بنابراین باید در مقابل بدعت ها با تمام وجود ایستاد.

حجت الاسلام منیری ضمن اشاره به روش های مقابله با  بدعت چهارشنبه سوری، تصریح کرد: بهتر است برای مقابله با این بدعت، روحانیون تذکرات و آموزه های صحیح دینی را به جامعه تزریق کنند و باید این قبیل مباحث بارها در منابر و رسانه­ها مطرح شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha