پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام حکیم الهی

حوزه/ باید از ظرفیت های اداره دانش آموختگان جامعه المصطفی، برای پویایی هرچه بیشتر فعالیت های بین المللی استفاده نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی، در آئین باشکوه فارغ التحصیلی 200 نفر از دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، تصریح کرد: باید از تمام کسانی که شب و روز خود را در خدمت به علم و دانش افزایی دینی صرف کردند تقدیر و تشکر نمود.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی با بیان این که روز فارغ التحصیلی روز بهره وری از تلاش های علمی دوران تحصیلی است، ابراز داشت: اساس زندگی انسان بر پایه عمل و آرزو استوار است.
وی خاطرنشان کرد: روز فارغ تحصیلی، به نوعی روز موعود عرصه های آموزشی است که با گام نهادن در فراگیری علم ودانش و نیز تربیت و تهذیب نفس تلاش کردیم تا از دست رنج و سرمایه های آموزشی خود بهره گیری نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی فارغ التحصیلی را ابراز آمادگی برای خدمت به دین، جامعه و بشریت عنوان کرد و یادآور شد: با ترسیم برنامه راهبردی متناسب با نیازهای جوامع بشری و ارائه برنامه های بلند مدت و میان مدت برای قدم نهادن در وادی وظایف الهی از مهمترین ملزومات موفقیت در زندگی علمی، فرهنگی و پژوهشی است.
وی حکمت و برخورداری از نگرش خردمندانه در مسائل دینی و اجتماعی را از مهمترین مولفه های دانش آموختگی عنوان کرد و اظهار داشت: تنها حکیم می تواند در جهان تأثیرگذار بوده، بر اساس تحولات اجتماعی، فکری و فرهنگی؛ ضمن تثبیت جایگاه، نقش آفرینی های عمیقی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی دور اندیشی و آینده نگری را از دیگر مولفه های مهم دانست و یادآور شد: هیچ گاه بدون نگاه به آینده و آینده پژوهشی، نمی توانیم برنامه ریزی درستی برای رسیدن به اهداف  تعیین شده داشته باشیم.
وی بلند نظری و والا پنداری هدف را از دیگر مولفه های مهم دانش آموختگی برشمرد و ابراز داشت: آدمی بر اساس اهداف و همت خویش، ارزیابی و سنجیده می شود، هر اندازه اهداف عالی و همت ها بلند باشد، ما را ارزنده تر می سازد. همت بلند و هدف بزرگ را باید دستمایه فعالیت های خود قرار دهیم.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی برخوداری از شجاعت لازم برای گام نهادن در مسیر الهی را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: انسان هایی می توانند موفق باشند که ضمن برخورداری از شجاعت لازم برای ورود در وادی های پر فراز و نشیب، توکل به خداوند متعال را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی در پایان ضمن تاکید بر تقویت هرچه بیشتر ارتباط دانش آموختگان با جامعه المصطفی اظهار داشت: باید از ظرفیت های اداره دانش آموختگان جامعه المصطفی، برای پویایی هرچه بیشتر فعالیت های بین المللی استفاده نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha