پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 411294
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
اخلاق وحیانی

حوزه/ به همت مدیریت نشریات پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، شماره یازدهم دو فصلنامه علمی پژوهشی "اخلاق وحیانی" آماده چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ویژگی مهم این شماره را می توان در اولین مقاله آن ملاحظه کرد؛ جایی که نویسندگان به مسأله جنسیت در اخلاق از منظر آیت الله العظمی جوادی آملی پرداخته و امتیاز این نظریه ایشان را نسبت به سایر اندیشمندان مسائل اجتماعی، زنان و آرای فمنیست ها مشخص کرده اند؛ پاسخ های حضرت استاد به دو پرسش اساسی این حوزه که؛ آیا هنجارهای اخلاقی زنان با مردان متفاوت است؟ و آیا اصلاً جنسیت در اخلاق تأثیرگذار است؟ از امتیازات این مقاله به شمار می آید.

مقالات دیگر این شماره از دوفصلنامه شامل: «جنسیت و اخلاق از دیدگاه آیت ‌الله جوادی آملی» به قلم فاطمه نیازکار و حسین دیبا، «ویژگى ‏ها و شاخص ‏هاى گزاره هاى اخلاقى در قرآن كریم و روایات» اثر محمدجعفر صدری و محمود رجبی، «ساختار انسان ‌شناسی سلوکی در سنت دینی، پژوهشی از علی فضلی، «تحلیل و بررسی دیدگاه شیخ ‌الرئیس دربارۀ سعادت، تحقیقی از علی شیروانی، «اصول تربیت اخلاقی از منظر اسلام: رویکردی تطبیقی، مقاله ای از  بهروز رفیعی، «تبیین جایگاه و کارکرد قوۀ خیال در صدور رفتار و افعال عاقلانه از انسان با تأکید بر مبانی نفس ‌شناسی صدرالمتألهین، به قلم محمدحسین وفائیان و احد فرامرز قراملکی، «تبیین رفتار مصرف‌ کنندگان ایرانی در موقعیت ‌های تردیدبرانگیز اخلاقی و مقایسه با شش کشور» پژوهشی از میترا دانش ‌پرور، مسعود بنافی و سعید صحت می باشد

علاقه مندان مي توانند جهت مطالعه متن كامل مقالات به سامانه نشریه "اخلاق وحیانی" به نشانی: Ethics.isramags.ir مراجعه و فايل كامل متن مقالات را دريافت نمايند.

دو فصلنامه علمی پژوهشی "اخلاق وحیانی" از مقالاتی که با نگاهی نو در حوزه اخلاق اسلامی، اصول اخلاقی ادیان ابراهیمی، و فلسفه اخلاق، تحقیق وتالیف شده اند، استقبال كرده و مقالاتي كه بر اساس مباني اخلاقی و اصول تربیتی ـ سلوکی آيت الله العظمی جوادی آملي نگاشته شده اند در اولويت بررسي و چاپ قرار مي ‌دهد. نويسندگان و محققين گرامي می توانند جهت اطلاع از شیوه نامه مقالات و ارسال مقاله خود از طريق وب سایت مجله اقدام نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha