سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بازدید مدیر حوزه کاشان از مدرسه آیت الله مصطفوی(ره)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی بر ضرورت حفظ استقلال حوزه تاکید کرد و گفت: حوزه باید دارای منابع پایداری مانند موقوفات باشد تا به دولت وابسته نشود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، پیش ازظهر امروز که به اتفاق معاونین حوزه علمیه منطقه کاشان در مدرسه آیت الله مصطفوی (ره) حضور یافته بود، در دیدار با اساتید و طلاب این مدرسه، با تاکید بر ضرورت اخلاق محوری، گفت: طلبه باید در عمل اخلاق محور باشد، چرا که صرف داشتن  کتاب، استاد اخلاق و تدریس کار جلو نمی رود.

وی، از برگزاری دوره های فن خطابه، تربیت مربی کودک و نوجوان و فن  کلاس داری  در مدارس علمیه  شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق خبرداد و افزود: مدارس باید هرکدام از این دوره ها را حداقل در5 جلسه هفته ای یک شب، بعد از نمازمغرب وعشا برگزار کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، به تفاوت های وضعیت تحصیل طلاب دوران قدیم و جدید اشاره کرد، گفت: علی رغم امکانات محدودی که دوران گذشته درمدارس علمیه برای طلاب وجود داشت، اهتمام بیشتری به تحصیل بود، لذا در مقطع فعلی که امکانات بهتری اعم از اساتید مجرب، حوزه مستقل وامکانات رفاهی دراختیار داریم از طلاب توقع می رود که از این فرصت ارزشمند نهایت بهره مندی را در کسب علم داشته باشند .

وی  بیان داشت: طلاب باید در دوران تحصیل به ادبیات عرب و مقاله نویسی  کاملا آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در ادامه بر ضرورت حفظ استقلال حوزه تاکید کرد و گفت: حوزه باید دارای منابع پایداری مانند موقوفات باشد تا به دولت وابسته نشود.

مدیر حوزه علمیه کاشان لزوم همراهی طلاب با مدیران مدارس علمیه در رفع مشکلات را یاداور شود و گفت: طلاب باید با ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب  در راستای رفع مشکلات تلاش کنند.

وی در پایان سخنان خود با اشار به وضع عفاف و حجاب در جامعه و رسالت روحانیون در این عرصه، ابراز داشت: ترویج فرهنگ حجاب از ماموریت های روحانیت و متولیان فرهنگی است و نباید مسئولیت آن را به دولت واگذار کرد.

برپایه این گزارش، در پایان این دیدار، مدیر و معاونین  حوزه علمیه منطقه کاشان به سؤالات طلاب مدرسه آیت الله مصطفوی (ره)  پاسخ دادند .

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha