سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست شورای بسیج حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه حوزه های علمیه به اردوهای راهیان نور، بر حضور فعال تر روحانیون و مبلغان در اردوهای راهیان نور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی، پیش از ظهر امروز در نشست شورای عالی بسیج حوزه علمیه استان کرمانشاه، با اشاره به نقش اردوهای راهیان نور در تحقق حوزه انقلابی، اظهار داشت: باید در اردوهای راهیان نور، تا حد امکان، از مبلغین روحانی و حتی طلاب مستعد در امر تبلیغ، حداکثر استفاده را کرد.

وی با بیان این که فضای معنوی شلمچه و سایر یادمان ها، تأثیر شگرفی بر روحیه زوار این منطقه دارد، گفت: اردوی راهیان نور فرصت بسیار خوبی برای کار تبلیغی و فرهنگی خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: یکی از راههای عملی برای مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همین اردوی راهیان نور است.

*ضرورت ساماندهی روحانیون راهیان نور

در ادامه این جلسه این جلسه حجت الاسلام یوسفی، مسئول حوزه ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه نیز گفت: تأکیدات حضرت آقا در مورد برگزاری راهیان نور بر تکلیف ما افزوده است.

 وی با بیان این که حضور مبلغین روحانی و معمم در هر اتوبوس اردوی راهیان نور، فضای معنوی زوار را بالاتر می برد، خاطرنشان کرد: توقع ما از حوزه علمیه استان کرمانشاه، تأمین بیشتر مبلغان روحانی و ساماندهی امر مبلغین راهیان نور است؛ همچنین باید ساز و کاری فراهم شود تا هر روحانی و طلبه، هر سال حداقل یک بار، به عنوان روحانی مبلغ راهیان نور، فعالیت کند.

*رسیدگی به وضعیت پرونده های بسیج طلاب

در ادامه این نشست حجت الاسلام حمیدرضا نادری از اساتید حوزه علمیه کرمانشاه، اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه توقع دارند، حداقل وضعیت پرونده بسیج آنها، وضعیت فعالی باشد، لذا انتظار است که بسیج طلاب استان، با عنایت بیشتری به بسیج مدارس علمیه کمک کرده تا ساماندهی مطلوبی در پرونده بسیجی طلاب به وجود بیاید.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام باقری، دبیر این جلسه گفت: با توجه به ارزیابی مدارس علمیه استان کرمانشاه در حوزه بسیج، فعالیت های مدارس علمیه شهرستان های استان، به خوبی پیش می رود.

*مصوبات جلسه

در پایان این جلسه، پیشنهادهای برخی اعضاحاضر در جلسه به تصویب رسید که به شرح ذیل است:

1)   مقرر شد مسئول عالی بسیح استان پیگیر هماهنگی طرح دیدار از خانواده های محترم شهدای روحانی و اعلام به شورا باشند.

2)   مقرر شد بسیج طلاب به امر ساماندهی پایگاه های مدارس به ویژه استان اعلام اعضای شورای پایگاه مدارس و آموزش و دانش افزایی ایشان اقدام نمایند.

3)   مقرر شد نامه درخواست مبلغین از طرف بسیج طلاب به مدارس استان اعلام شود و مدارس همکاری های لازم را مبذول نمایند.

4)   مقرر گردید بسیج امور طلاب تمامی این جلسات را به هماهنگی و همکاری صمیمی و جدی با بسیج طلاب به پیش برده و مشترکا در جلسه بعدی گزارش کار را ارائه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha