پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 411313
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
چهارشنبه سوری

حوزه/ حجت الاسلام بهمن بایرامی گفت: اسلام با شادی کردن مخالف نیست اما نباید شادی کردن در چهارشنبه سوری همراه با خرافات باشد.

حجت الاسلام بهمن بایرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در خصوص ضرورت مقابله با خطرات چهارشنبه سوری، اظهار داشت: بی توجهی والدین، نبود برنامه و مقابله به جای مفاهمه، از جمله عواملی هستند که سنت چهارشنبه سوری را با تهدید و تنش تبدیل می‌کند.

وی با بیان این که ساده ترین راه مقابله با بد اخلاقی های شایع در روزهای منتهی به آخر سال، احتیاط است، گفت: اسلام با شادی کردن مخالف نیست و شادی در حد معقول اشکالی ندارد، اما متأسفانه در چهارشنبه سوری شاهد انجام برخی از حركات ناشایست هستیم که باعث مزاحمت برای مردم می شود.

مدیر مدرسه علمیه میاندوآب با بیان این که مسئولان و نهادهای ذیربط باید به وسیله فرهنگ سازی از ترویج خرافات و خطرات چهارشنبه سوری جلوگیری کنند، تأکید کرد: شادی کردن نباید همراه با خرافات باشد؛ اصولا چهارشنبه سوری یك مراسم خرافی است که در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاه و ارزشی ندارد؛ لذا بایستی اطلاعات عموم در این راستا افزایش یابد.

حجت‌الاسلام بایرامی خاطرنشان کرد: باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث  و خطرات مواد منفجره  اطلاعات کافی داشته و راه های واکسینه شدن در مقابل خطرات آموزش داده شود؛ بنابراین اگر آگاهی کافی نداشته باشند، شاید دچار آسیبی شوند که تا آخر عمر، فرصتی برای جبران اشتباه نباشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha