جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام غفاری پور

حوزه/ کارشناس فرهنگی با بیان اینکه چهارشنبه سوری مصداق بارز تضییع حقوق مردم است، ابراز داشت: این سنت غلط سبب ایجاد آثار مخربی در جامعه شده و مصداق بارز معصیت الهی است.

حجت الاسلام فرامرز غفاری پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به آخرین چهارشنبه سال و خرافاتی که دامن گیر جامعه شده است، گفت: متاسفانه باورهای غلطی در جامعه از گذشته به جا مانده که آسیب های زیادی به بدنه اجتماع وارد می کند.

وی تصریح کرد: یکی از نیاز های مهم برای انسان ها در جامعه شادی و فعالیت های اجتماعی و گروهی است که باید به آن اهمیت داده شود، البته هر نوع شادی هم از نظر اسلام و هم از نظر عقل مطلوب نیست، شادی مناسب فعالیتی است که به جامعه ضرر وارد نکند و موجب آزار و اذیت دیگران نشود.

حجت الاسلام غفاری پور با اشاره به ضرورت اهتمام به مسائه حق الناس، خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که در قیامت دامن گیر بسیاری از مردم می شود، مسئله حق الناس است.

وی با بیان اینکه چهارشنبه سوری مصداق بارز تضییع حقوق مردم است، ابراز داشت: این سنت غلط سبب ایجاد آثار مخربی در جامعه شده و مصداق بارز معصیت الهی است.

 این کارشناس فرهنگی در پایان افزود: باید بدی ها و زشتی های این سنت و سنت های این گونه برای مردم به خصوص برای جوانان و نوجوانان آشکار شود و برای آنها فرهنگ سازی شود و هزینه های این مراسم ها در راه های بهتری همچون کمک به مستمندان جایگزین شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha