سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید عبدالهادی علم الهدی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه علم‌الهدی تهران گفت: چنانچه انسانی می‌خواهد به احسن الحال دست یابد، باید در تقویت ایمان خود بکوشد و آن جز با اخلاص، تقوا و عمل صالح محقق نمی‌شود. از این رو بهترین و عالی‌ترین چیزی که بنده می‌تواند به خدا تقدیم کند، اخلاص است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سيد عبدالهادي علم الهدي، تولیت مدرسه علمیه علم‌الهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، اظهار داشت: یکی از عالی‌ترین ارتباطات بین مخلوق و خالق دعاست. نماز، روزه و قرائت قرآن نیز همین رابطه را ایجاد می‌کنند، ولی هر کدام از این‌ها دارای یک ضوابط و قواعد خاصی است و باید طبق همان عمل شود.

وی ادامه داد: تنها ارتباطی که در هر حال و در هر شرایط زمانی و مکانی ارتباط بین مخلوق و خالق را حفظ می‌کند، دعا است. و خداوند متعال نیز نسبت به دعا توجه و عنایت خاصی دارد و حتی این وعده را به بندگانش داده است «ادعونی استجب لکم». با این عبارت خدا به بندگانش می‌فرماید مرا بخوانید تا خواسته‌ی شما را اجابت کنم، و خیال نکنید که من نسبت به گفته‌های شما بی‌تفاوت هستم.

استاد حوزه علمیه تهران تصریح کرد: این که فردی بگوید خدا دعای ما را نمی‌شنود یا توجهی به ما ندارد، ممکن است منجر به کفر او شود. پس دعا بهترین رابطه‌ با خداست. حتی در برخی روایات دعا افضل از قرائت قرآن نقل شده است، تا آنجا که گفته‌اند اگر در عرفات فردی روزه بگیرد و اگر به خاطر ضعف نتواند دعاها و اعمال مربوطه را به جا آورد، اجازه داده‌اند روزه را نگیرد و به دعای عرفات و سایر ادعیه بپردازد. و این نشان از اهمیت و جایگاه دعا در نزد پروردگار متعال است.

وی با اشاره به فرازی از دعای تحویل سال، گفت: عمده چیزی که از دعای تحویل سال فهمیده می‌شود این است که انسان بداند، تمام امور به اذن الله تبارک و تعالی است. و ضمن این که خداوند از ما می‌خواهد تا تلاش و فعالیت کنیم، ولی در عین حال باید معتقد باشیم که اصل کار به یدالله است.

تولیت مدرسه علمیه علم‌الهدی تهران تصریح کرد: چنانچه انسانی می‌خواهد به احسن الحال دست یابد، باید در تقویت ایمان خود بکوشد و آن جز با اخلاص، تقوا و عمل صالح محقق نمی‌شود. از این رو بهترین و عالی‌ترین چیزی که بنده می‌تواند به خدا تقدیم کند، اخلاص است. و عالی‌ترین چیزی که خدا می‌تواند به بنده‌اش اعطا کند، توفیق است.

وی افزود: « احسن الحال» را حقیقتاً از خدا بخواهیم. یعنی با تمام وجود بگوییم؛ خداوندا تویی که امورات جهان و دگرگونی شب و روز و سرنوشت بشریت تحت اراده توست، و از تو می‌خواهیم که این زمینه و توفیق خوب شدن حال‌مان را خودت به ما عنایت کنی. و این زمانی است که اعتقاد داشته باشیم کار بدست خداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم الهدی در پایان خطاب به طلاب و مبلغین، گفت: إن‌شاء‌الله همگی به این بیان امام خمینی(ره) دقت داشته باشیم که فرمود «عالم محضر خداست». یعنی در هر حالی که هستیم، چه در میهمانی‌ها، در مزار شهدا و راهیان نور، سفرهای زیارتی و تفریحی و در هر مکان دیگری که هستیم، اگر خودمان را همواره در محضر خدا ببینیم و ارتباط معنوی خود را با خدا حفظ و تقویت نموده و از هر معصیت و گناهی که موجب رنجش و غضب خدا می‌شود دوری کنیم، إن‌شاء‌الله این تعطیلات نوروز، برکات و ثمرات خوبی را برای همه مردم خواهد داشت. 42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha