پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
چهارشنبه سوری

حوزه/ استاد حوزه علمیه لرستان گفت: چهارشنبه سوری با شرع مقدس اسلام و عقل در تضاد است و هیچ منطقی آن را تائيد نمی کند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره  به اینکه چهارشنبه سوری پایه و اساس دینی و معقولی ندارد، گفت: چهارشنبه سوری به هیچ وجه با آموزه های دینی و فرهنگ کشوری اسلامی و مردمی با اصالت سازگاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه رسم چهارشنبه سوری موجب ایجاد رعب و وحشت، ضررهای جسمی و روحی و همچنین عدم امنیت جانی برای مردم شده است، بیان داشت: چهارشنبه سوری رسمی پوچ و خطر آفرین برای افراد جامعه است که اتفاقات جانی و انسانی زیادی را رقم می زند.

استاد حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به ضررهای اقتصادی چهارشنبه سوری اظهار داشت:هزینه های صرف شده برای آتش و ترقه بازی از ضررهای اقتصادی این رسم به خانواده ها و افراد است.

حجت الاسلام شمسی فر ادامه داد: چهارشنبه سوری نه تنها سود جسمی، روحی و معنوی ندارد، بلکه خسارت های جانی و روحی زیادی را نیز بر جای گذاشته که باید برای مقابله با این معضل فرهنگی فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه عدم احساس امنیت از دیگر خطرات چهارشنبه سوری برای خانواده ها است، یادآور شد: ایجاد رعب و وحشت در دل مردم، حق الناس و از نظر اسلام حرام است.

حجت الاسلام شمسی فر در پایان تاکید کرد: باید این گونه سنت های غلط را با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مستمر از چهره جامعه اسلامی دور کرد و مردم را در این زمینه آگاه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha