سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی در جمع والدین طلاب گفت: اگر حوزه های علمیه نبودند و علمای ربانی تربیت نمی شدند، امروز خبری از دین و قرآن نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، در جلسه مسئولان مدرسه علمیه زنگنه با خانواده طلاب، بیان داشت: مدارس علمیه زیر نظر و سایه حضرت صاحب الزمان(عج) اداره می شوند و خوشا به سعادت شما که ثمره زندگی تان را در خدمت قرآن و اهل بیت(ع) قرار داده اید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به والدین طلاب، افزود: سعادت بزرگی شامل حال شما شده است که با بصیرت و آگاهی فرزندان دلبند خود را در اختیار اسلام و تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع قرار داده اید.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت حضور جوانان در حوزه های علمیه، خاطر نشان کرد: خانواده ها اگر فرزند دارند که به درد دین می خورد و اشتیاق به این راه دارد او را به حوزه علمیه هدایت کنید.

وی با اشاره به زمان پذیرش حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه در این ایام از متقاضیان ثبت نام به عمل می آورند، از این رو هم فرزندان خود و هم اقوام  را به این مسیر الهی ترغیب کنید.

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری تصریح کرد: البته طلاب به علت کمبود های مادی، سختی هایی را در زمان ازدواج تحمل می کنند، ولی تحمل این سختی ها در برابر  این راه با سعادت هیچ به حساب می آید.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت جایگاه هدایت در جامعه تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) به امیر مومنان علی(ع) می فرماید یا علی اگر یک نفر را خداوند متعال به واسطه تو هدایت کرد از آنچه خورشید برآن می تابد اجرش بالاتر است، این حدیث نشان می دهد که فرزندان شما در چه راه پر برکتی قدم گذاشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت طلبگی، افزود: علما وارث انبیاء الهی هستند، آنها نخست خودشان را مهذب می کردند و بعد به ارشاد دیگران می پرداختند، بتابراین اگر علما نبودند امروز از قرآن ودین الهی دیگر خبری نبود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت حوزه و تربیت طلاب تاکید کرد: اگر حوزه های علمیه نبودند و طلاب و علمای ربانی تربیت نمی شدند، امروز دیگر خبری از حجاب و نماز و روزه و مکارم اخلاق نبود، آری این است مسیری که فرزندان شما انتخاب کرده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha