جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه، اظهار کرد: دو نعمت پنهان وجود دارد، نخست صحت جسم و بعد امنیت، اگر امنیت نباشد حوزه های علمیه نیز نمی توانند به قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) بپردازند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، شب گذشته در دیدار جمعی از مسئولان و پرسنل حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همدان، در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، با اشاره به ضرورت خدا محوری در همه کارها، گفت: خدامحوری و خداشناسی و قدم برداشتن برای خداوند متعال، حصار الهی است که سبب دوری از عذاب می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر توحید در کارهای ما نمود پیدا کند، همه مشکلات حل می شود، بنابراین محور تمامی افعال باید خداوند متعال و رضای او باشد.

مدیر حوزه علمیه همدان در ادامه افزود: آل سعود مدعی حفظ قرآن، خادمی حرم امن الهی و عمل سنت پیامبر اکرم(ص) هستند، ولی مشکل آنها این است که از ولایت و اطاعت اولی الامر بعد از رسول به دور هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اطاعت از رهنمود های امامخامنه ای، رهبر معظم انقلاب بر ما واجب شرعی است، چون معظم له در زمان غیبت حرفش و کلامش عین حرف امام معصوم(ع) است.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه، اظهار کرد: دو نعمت پنهان وجود دارد، نخست صحت جسم و بعد امنیت، اگر امنیت نباشد حوزه های علمیه نیز نمی توانند به قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) بپردازند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: در مرحله نخست به خاطر امنیت حاکم بر ایران اسلامی، شاکر خداوند متعال هستیم و در مرحله  بعد باید قدردان کسانی باشیم که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده اند تا ما در کشور عزیزمان امنیت داشته باشیم.

وی با اشاره به فداکاری های مدافعان حرم، ابراز داشت: اسلام چه تربیتی داشته قوی داشته که جوانان ما در ممالکی دیگر برای دفاع از حرم آل الله به دفاع و مجاهدت می پردازند، در حال حاضر دو وظیفه بر عهده همه ماست نخست حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی و دوم صادر کردن انقلاب به خارج از کشور.

مدیر حوزه علمیه همدان یادآور شد: البته ما مشکلات زیادی در سطح جامعه از جمله بیکاری داریم ولی مردم ما با این همه مشکلات وضعیت را درک می کنند که باید استقامت کنند و مطیع رهبر معظم انقلاب باشند، و نمونه بارز این مساله حضور پرشور مردم در یوم الله 22 بهمن بود.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان به حاضران توصیه کرد: هیچ گاه از معنویات و تهذیب نفس دور نشوید و یکی از سیره های پیامبر اکرم(ص) روزه گرفتن سه روز در ماه است که بیش از 20 روایت به مطلب تصریح دارد و ما این عمل مستحبی را در حوزه های علمیه عملی کرده ایم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha