جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار جعفری فرمانده سپاه

حوزه/ فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امروز اگر مقاومت و جبهه انقلاب اسلامی نبود سرنوشت کشور سوریه مشخص نبود، گفت: اگر انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی نبود، عراق واقعا از دست رفته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرلشکر جعفری شامگاه سه شنبه در همایش حوزه علمیه و آرمان های امام(ره) و مقام معظم رهبری که در مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه شهدا موجب اقتدار و عزت اسلام و تداوم انقلاب اسلامی شده اند، اظهار داشت: حفظ انقلاب اسلامی و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی وجه مشترک روحانیت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و به عنوان یکی از دغدغه مهم مقام معظم رهبری به شمار می رود. 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره سال ها مجاهدت و تلاش علما در طول تاریخ اسلام است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بستر حاکمیت خدا در روی زمین است و گسترش انقلاب اسلامی در جهان چیزی جز توسعه دین خدا و گسترش اسلام در روی زمین نیست.

سرلشکر جعفری همچنین به مجاهدت های امام راحل به عنوان احیاگر انقلاب اسلامی و نقش حوزه علمیه در شکل گیری انقلاب اشاره داشت و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود از حوزه علمیه قم به عنوان مادر نظام یاد کردند و انتظار انقلابی ماندن حوزه را دارند.

*امروز در فضای انقلابی کمتر کسی جرات می کند مقابل انقلاب بایستد

وی با بیان اینکه امروز ادعای انقلابی گری زیاد است، گفت: امروز در فضای انقلابی با سخنان مقام معظم رهبری و حمایت هایی که از انقلاب دارند، کمتر کسی جرات می کند مقابل انقلاب بایستد و یا مخالفت کند و کسانی هم که مخالفت کردند سرنوشت آنها روشن شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر لزوم تجزیه و تحلیل انقلاب اسلامی در عرصه فکری و مطالعاتی تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی را باید در ابعاد داخلی و خارجی بررسی کرد؛ در ُبعد بیرونی انقلاب به نظر می رسد نظر مقام معظم رهبری رضایت بخش است؛ همچنان که معظم له در ابعاد داخلی از نظر امنیت و دفاع اظهار رضایت کرده اند و دغدغه ای در این عرصه ندارند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه بُعد خارجی انقلاب، توسعه بیداری اسلامی و جبهه مقاومت انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز این نگاه در سوریه، یمن، عراق و فلسطین و بسیاری از کشورهای دیگر در حال توسعه و تعمیق است.

وی با بیان اینکه دامنه حرکت بُعد خارجی انقلاب اسلامی تا کشورهای اروپایی و آمریکا هم رفته است، گفت: این بهم ریختگی که در دنیای استکبار، حتی در کشورهای اروپایی و آمریکا شاهد هستیم از اثرات انقلاب اسلامی است.

*قدرت انقلاب اسلامی در حال اضمحلال قدرت غرب است

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی قدرت کمونیستی شرق را از هم پاشید، گفت: به یاری خدای متعال انقلاب در حال اضمحلال قدرت غرب است و ما شواهد آن را مشاهده می کنیم و امروز شاهد شکست های پی در پی دشمنان و برنامه های آنها در منطقه خاورمیانه هستیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه هیچکدام از برنامه دشمنان در منطقه موفق نبوده است، افزود: اسرائیلی های غاصب به دنبال توسعه نیل تا فرات بودند اما نه تنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند بلکه امروز به شدت در حالت دفاع مذبوحانه در داخل مرزهای خودشان هستند و حتی از پَسِ بخشی از مردم مظلوم غزه هم برنمی آیند. 

*اگر مقاومت و جبهه انقلاب اسلامی نبود، عراق از دست رفته بود

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه امروز اگر مقاومت و جبهه انقلاب اسلامی نبود سرنوشت کشور سوریه مشخص نبود، گفت: اگر انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی نبود، عراق واقعا از دست رفته بود.

*امروز وضعیت یمن شوخی ندارد

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه جبهه مقاومت در حال شکست دادن دشمن است، افزود: امروز وضعیت یمن شوخی ندارد و آمریکا و اسرائیل پشت سر عربستان خائن و آل سعود، این کشور را در محاصره کامل قرار داده اند و بمباران می کنند، اما با توجه به مقاومت مردم، قطعا شکست خواهند خورد.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه ظلم ستیزی و استکبارستیزی به تبعیت از امام حسین(ع) شعار اصلی انقلاب است، افزود: بُعد خارجی انقلاب، به دلیل رعایت این اصل و جهادی که توسط انقلابیون و مجاهدین ایرانی و غیرایرانی در امت اسلامی انجام می گیرد، روز به روز گسترش پیدا می کند و در حال پیشرفت است و کسی هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

سرلشکر جعفری افزود: از درون اسلام، دشمن با این دشمنی بالقوه ای که وجود داشت و امروز در حال تبدیل شدن به بالفعل است، بسیج تکفیری ها را علیه شیعه و انقلاب اسلامی انجام داده و این مخالفت ها طبیعی است. 

وی تصریح کرد: از زمانی که داعش شکل گرفته و این حرکت ها در کشورهای سوریه و عراق بروز پیدا کرده، انسجام در داخل نیروهای انقلاب برای دفاع از انقلاب بیشتر شده است و شیعیان مختلف در این جبهه ها مقاومت می کنند.

*نیروهای جبهه مقاومت از بسیجیان دفاع مقدس پرشورتر هستند

وی افزود: بدون تردید نیروهای جبهه مقاومت شور عمیق تر، کیفی تر و بیشتری از بسیجیان دوران دفاع مقدس دارند و این یکی از معجزات انقلاب است.

*بُعد خارجی انقلاب عزت آفرین شده است

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: بُعد خارجی انقلاب اسلامی برای ایران اسلامی عزت آفرین شده است و در حال پیشرفت است و تا زمانی که انقلابیون پشت سر رهبری انقلاب و گوش به فرمان امام امت باشند، هیچ گونه نگرانی در عرصه توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی در خارج از کشور وجود ندارد.  

سرلشکر جعفری در ادامه با اشاره به بُعد داخلی انقلاب اسلامی، گفت: این موضوع دارای عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اخلاق، مدیریت، مسائل مختلف اجتماعی و امنیت و دفاع است.

*امروز در عرصه دفاع و امنیت هیچ مشکلی نداریم

وی افزود: امروز در کشور به دلیل به رعایت اصل جهاد و به برکت خون شهیدان در دوران دفاع مقدس که مبنای حرکت عظیم انقلاب شده است، در عرصه دفاع و امنیت هیچ مشکلی نداریم.

فرمانده سپاه تصریح کرد: با توسعه تحقیقات و مجاهدت های صورت گرفته از نظر فناوری در عرصه موشکی، فناوری اطلاعات و پهپاد هیچ مشکلی وجود ندارد و به سرعت در عرصه گسترش عرصه امنیتی و دفاعی هستیم.     

*حوزه و سپاه دو رکن اساسی پاسداری از انقلاب هستند

سرلشکر جعفری با بیان اینکه حوزه های علمیه و سپاه پاسداران دور رکن اساسی پاسداری از انقلاب اسلامی هستند، گفت: انتظار مقام معظم رهبری از این دو نهاد حافظ انقلاب مربوط به عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مسائل اجتماعی کشور می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای مخالف انقلاب شعار توقف انقلاب را در دوره دوم خرداد سر دادند، اظهار داشت: آنها گفتند انقلاب یک بار انجام می شود، یک بار پیروز می شود و هرروز که انقلاب نمی کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از همان روزها احساس خطر جدی کردند و جوانان را در مصلی تهران گردهم آوردند و چفیه مبارزه علیه این تفکر خطرناک را بر دوش مبارک خود انداختند و تاکید کردند من همه اعتبار و حیثیت خود را پای این مبارزه و ایستادن می گذارم. 

*خطر تفکر غربی و لیبرالی، انقلاب را تهدید می کند

سرلشکر جعفری با بیان اینکه خطر تفکر غیرانقلابی مبتنی بر اسلام آمریکایی، غربی و لیبرالی مغایر با دیدگاه امام و رهبری در داخل کشور وجود دارد، گفت: البته این تفکر از ابتدای انقلاب هم با گرایش های دیگر مثل نهضت آزادی و جبهه ملی وجود داشت.

وی افزود: خطر اصلی برای انقلاب اسلامی در داخل کشور ما دیدگاه غیرانقلابی، غربی و لیبرالی است که متاسفانه در خیلی از جا ها نفوذ کرده و در خیلی از مناصب مختلف در پست های اجرایی و دستگاه های مختلف کشور وجود دارد.  

فرمانده سپاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پنج مرحله انقلاب اسلامی را به دنبال شعار دیدگاه انحرافی مخالف انقلاب بیان کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند انقلاب اسلامی که تمام شدنی نیست و تازه شروع شده است و به معنای حرکت تدریجی جامعه ما به سمت ارزش ها و استقرار ارزش های اسلامی است.

سرلشکر جعفری با طرح این پرسش که مگر ما به اهداف انقلاب اسلامی رسیده ایم، گفت: اهداف والای انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی، اخلاق و فرهنگ اسلامی در جامعه است و این ها هنوز که محقق نشده است؛ متاسفانه شاید بعضا در برخی از ابعاد به دلیل نگرش دیدگاه های غربی، شاهد پسرفت در این عرصه ها هم هستیم.

*روند علوم انسانی غربی در دانشگاه های کشور نگران کننده و خطرناک است

وی افزود: متاسفانه دیدگاه های غربی روز به روز در دانشگاه های ما با ترویج و توسعه علوم انسانی غربی در عرصه های مدیریت، اقتصاد  و فرهنگ که به خورد جوانان ما می دهند و در مناصب اجرایی قرار می گیرند، روند بسیار نگران کننده و خطرناکی است.  

*ماندگاری انقلاب به دلیل بُعد بیرونی انقلاب است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نَه به استکبار، مقابله با ظلم و ظلم ستیزی و زیر بار زور دشمن نرفتن به جنبه های بیرونی انقلاب اسلامی مربوط می شود و ماندگاری انقلاب به همین دلیل است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: دشمن با تحمیل جنگ تحمیلی بر ما می خواست نظام اسلامی مستقر نشود اما در جنگ، ریشه های نظام اسلامی محکم تر و اساسی تر شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، انقلاب را به پنج مرحله تقسیم می کنند، گفت: "پیروزی انقلاب بر رژیم پهلوی"، "استقرار نظام جمهوری اسلامی"، "اسلامی شدن دستگاه های نظام"، "اسلامی شدن جامعه داخلی و جامعه جهانی" و "شکل گیری تمدن اسلامی" پنج مرحله انقلاب براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب است.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: مقام معظم رهبری یک جا در خصوص مرحله سوم انقلاب از تعبیر درجا زدن و عقب گرد و توقف در برخی از عرصه ها استفاده کردند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: انقلاب اسلامی اگر می خواهد در دنیا توسعه پیدا کند، ایران باید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شود که عدالت، اخلاق، سبک زندگی اسلامی در آن جاری و ساری است.   

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: رهبر معظم انقلاب 5 سال پیش به سپاه پاسداران تاکید کردند که پاسداری به معنای حفظ انقلاب باید به موقع، درست و غیرمحافظه کارانه انجام شود.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه حوزه های علمیه و روحانیت شیعه پاسدار واقعی انقلاب اسلامی است، افزود: رهبر معظم انقلاب به ما تاکید کردند «پاسداری غیرمحافظه کارانه از انقلاب بدین معناست که از انقلاب اسلامی موجود نخواسته باشید حفاظت کنید؛ اگر خواستید از انقلاب اسلامی موجود حفاظت کنید یعنی همین انقلاب اسلامی را با همین وضع حفظ کنید، پاسداری محافظه کارانه است و این دیگر حرکت انقلابی نیست؛ اگر می خواهید پاسداری غیرمحافظه کارانه باشد باید از حالت پیش روندگی و پیش بَرندگی انقلاب محافظت کنید».

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید کردند اهداف والای انقلاب اسلامی برپایی عدالت اجتماعی، اخلاق و پیاده شدن حدود الهی در جامعه است.

*در تحقق اهداف داخلی انقلاب خیلی عقب هستیم

فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ما در اجرای این بخش ها خیلی عقب هستیم، گفت: اگر بخواهیم پاسداری محافظه کارانه از انقلاب نداشته باشیم باید موانع سر راه انقلاب اسلامی را برداریم تا انقلاب از مرحله سوم خود عبور کند و به مرحله چهارم یعنی اسلامی شدن جامعه برسد.

سرلشکر جعفری افزود: تا زمانی که تمام دستگاه های نظام، اسلامی نشوند، جامعه، اسلامی نمی شود.

*انقلاب اسلامی به مقاومت زنده است

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه نقش مهمی در عبور دادن انقلاب از گلوگاه های بزرگ دارد، گفت: انقلاب در مسائل امنیتی، دفاعی و مقاومت اسلامی مشکلی ندارد در حال پیشرفت است و انقلاب اسلامی هم به همین زنده است؛ نصرت های الهی هم در همین جنبه ها شامل ما و مردم می شود.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: مردم در این عرصه مشکلی ندارند و امت و امام امت وظیفه خودشان را انجام می دهند و اکثریت قاطع مردم از این حرکت حمایت می کنند؛ کسانی که اهل جهاد هستند جان می دهند و بقیه هم با دل و اشک خود همراهی می کنند و حتی خانم های بدحجاب هم مشاهده می کنید که چه احترامی برای شهدا قائل هستند.  

*در عرصه های ایجابی مشکل نظریه پردازی داریم

سرلشکر جعفری با بیان اینکه در عرصه های ایجابی مشکل نرم افزاری و نظریه پردازی داریم، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید می کنند «نظریه پردازی سیاسی و نظریه پردازی در همه جریان های اداره یک ملت و یک کشور در نظام اسلامی به عهده علمای دین است؛ آن کسانی می توانند در باب نظام اقتصادی، مدیریت و مسائل جنگ و صلح، مسائل تربیتی و مسائل فراوان دیگر نظر اسلام را ارائه دهند که متخصص دینی باشند و دین را بشناسند، اگر جای این نظریه پردازی پُر نشد و علمای دین این کار را نکردند، نظریه های غربی و غیردینی و مادی جای آنها را پُر خواهد کرد».

وی افزود: روی سخن رهبر معظم انقلاب در بیانات فوق به متخصصان دینی است، نه تحصیلکرده های غربی، نه آنهایی که در اروپا، آمریکا و فرانسه درس خواندند، نه دانشجوهای ما که علوم انسانی و مباحث مربوط به اقتصاد، مدیریت و سیاست را با علوم غربی که در دانشگاه ها ما تدریس می شود و هنوز متحول نشده، یاد می گیرند.   

*اگر علوم انسانی دینی تدوین نشود، مشکل انقلاب حل نمی شود

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر علوم انسانی مبتنی بر مبانی دینی و قرآنی در عرصه های فرهنگ، سیاسی، اقتصاد و سایر مسائل اجتماعی تدوین نشود و جایگزین درس های غربی نشود، مشکل انقلاب اسلامی حل نخواهد شد و همچنان در جا خواهد زد.

سرلشکر جعفری افزود: در عرصه های دفاعی و امنیتی هم آنچه که پاسداران و بسیجیان انجام دادند، برگرفته از همان آموزه های دینی است که یاد گرفته اند.

وی تصریح کرد: ما درگیری های زیادی با همین تفکری که در عرصه های سیاست و اقتصادی مشکل داریم در مسائل نظامی دوران دفاع مقدس هم داشتیم؛ آنجا هم دو تفکر بود؛ تفکر کلاسیک مادی به سردمداری بنی صدر که بعد از شکست عملیات هویزه، تسلیم شد و گفت ما دیگر نمی توانیم با دشمن بجنگیم اما کمتر از یکسال بعد از فرار بنی صدر و قرار گرفتن شهید صیاد شیرازی در فرماندهی نیروی زمینی ارتش و هماهنگی با فرمانده سپاه، با انجام 5 علمیات بزرگ خرمشهر آزاد شد.   

وی افزود: این دیدگاه اسلامی انقلابی بر مدیریت جنگ حاکم شد و جنگ را تا آخر پیش برد و اوج آن در عملیات کربلای 5 اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: ما در عملیات کربلای 5، همه مستاصل شده بودیم که چگونه از این همه موانع و سد دشمن در شلمچه عبور کنیم؛ از همه امکانات مادی و توانمندی های خودمان ناامید شده بودیم و تنها توکل به خدای متعال و انجام تکلیف با بسیج امکانات مادی خط شلمچه را شکست و بعد از آن دست دشمن بالا رفت و آنها فهمیدند اگر قطعنامه 598 را به نفع ایران صادر نکنند، در بقیه جبهه ها هم سقوط خواهند کرد.

*امروز بسیاری از مسئولان دیدگاه غربی دارند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز دیدگاه غربی، لیبرالی و غیرانقلابی در کشور ما توسط بسیاری از مسئولان وجود دارد، گفت: من متاسفم بگویم بسیاری از مسئولان ما؛ چون اکثر آنها یا تحصیلکرده غرب هستند یا درس های خود را در همین دانشگاه های کشور که مبتنی بر علوم انسانی غربی است، خواندند و افتخار هم می کنند که دکتر شدند!

انتهای پیام/313/33  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha