جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوروز

حوزه/ امام جمعه شهرستان محمدیه با تأکید بر اهمیت به نماز اول وقت در ایام تعطیلات نوروز، گفت: آنچه از آیات قرآن و روایات در باب توبه استفاده می شود این است که اگر انسان از گناهانش پشیمان شود و توبه کند، خداوند توبه او را می پذیرد و تمام گناهانش را می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید حسن موسوی موینی، صبح امروز در جلسه مشترک ائمه جماعات شهر محمدیه که به منظور برنامه ریزی برای اقامه نماز در ایام تعطیلات نوروز به دفتر امام جمعه این شهرستان آمده بودند، اظهار داشت: امیدواریم سال جدید، سالی همراه با موفقیت و پیشرفت در همه عرصه ها، برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و تلاش نماییم تا توشه خوبی از زندگی خود، برای آخرت برداریم و البته بهترین توشه برای انسان تقوا می باشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به اقامه نماز جماعت در مساجد در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: اصولا هر انسانی، با نيايش و ارتباط با خداوند، می تواند به گنج های آسمان و زمين دست يافته و به مقام ومنزلتی عالی نائل شود، و در نهایت درسایه اين منزلت، به آرامش درونی برسد.

امام جمعه محمدیه افزود: هميشه آرامش يكى از گمشده‏ هاى مهم بشر بوده، و به هر درى مى ‏زند تا آن را پيدا كند؛ البته اگر تلاش و كوشش انسان ها را در طول تاريخ براى پيدا كردن آرامش از طرق صحيح و كاذب جمع آورى كنيم، خود كتاب بسيار قطورى را تشكيل مى‏دهد.

وی گفت: نماز، کوثری همیشه جاری برای شست و شو و طهارت روح، و دژ محکم در برابر حملات شیطان است و انسان را از پلیدی ها، منکرات و گناهان باز می دارد؛ همچنین آتش گناهان را خاموش، و غم ها و غصه ها را برطرف می سازد.

حجت الاسلام موسوی موینی ادامه داد: نماز همچون سر برای پیکر زیبای دین است و موجب نازل شدن رحمت های بی کران الهی بر بندگان است؛ از این روست که مسافرین نوروزی باید به نماز اول وقت بیشتر اهمیت بدهند.

امام جمعه شهرستان محمدیه در پایان سخنان خود به مسئله توبه پرداخت و عنوان داشت: اگر کسی با لحاظ همه شرایط، توبه کند و می تواند این کار را انجام دهد، هرگز نباید از رحمت الهی مأیوس باشد؛ زیرا هر چه گناه او بزرگتر باشد، باز رحمت الهی واسع تر است و قطعا خداوند به وعده خود عمل کرده و توبه او را خواهد پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha