شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ نماينده ولی‌فقیه در خراسان شمالي با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) با سبک زندگی خود، اقتصاد مقاومتی را به ما آموزش داده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که با گام برداشتن به سمت اقتصاد مقاومتی، روی پای خود بایستیم، لذا باید در این مسیر از سیره فاطمی و علوی الگو بگیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، اظهار داشت: این بانوی بزرگوار و یگانه حاضر بود جانش را سپر بلای مولا و پیشوای خود کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: حضرت زهرا (س) در تمام طول زندگی در خدمت امام زمان خویش یعنی حضرت علی (ع) بود و در هر شرایطی با ایشان همراه و همگام بودند و در سخت‌ترین شرایط دوشادوش حضرت علی می‌جنگید.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: زندگی حضرت فاطمه (س) بر سه رکن استوار بود؛ اطاعت و بندگی خدا، پیروی از پیغمبر(ص) و اطاعت از ولی امر که همان پیشوا و امام مسلمین حضرت علی (ع) بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) با سبک زندگی خود اقتصاد مقاومتی را به ما آموزش داده‌اند، اظهار داشت:  مقام معظم رهبری تأکید دارند که با گام برداشتن به سمت اقتصاد مقاومتی، روی پای خود بایستیم، لذا با الگو گرفتن از سیره حضرت فاطمه(س) و امیرالمؤمنین(ع) به سمت اقتصاد مقاومتی پیش خواهیم رفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یکی از راه‌های مقاومتی کردن اقتصاد را روی آوردن به تولیدات کوچک خانگی عنوان کرد و افزود: بسیاری از جوانان مملکت دارای مدارک تحصیلی بالا هستند، اما بیکار می باشند، لذا باید زمینه اشتغال آنان فراهم گردد

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بانوان جامعه باید صبر، اخلاق و پارسایی را از حضرت زهرا(س) بیاموزند و در همه ابعاد، زندگی زهرایی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: زنان باید با الگو قرار دادن شخصیت‌هایی همچون حضرت زهرا (س) برای بر عهده گرفتن عرصه‌های مختلف در جامعه آمادگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نمونه یک انسان کامل و الگویی تمام‌عیار برای بانوان ایران اسلامی و زنان مسلمان جهان است، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار نه‌ تنها الگویی برای زنان به شمار می‌رود، بلکه شخصیتی کامل و فراتر از جنسیت، قومیت و زمان و مکان بوده و هر انسان با تأسی به رفتار و منش الهی ایشان، می‌تواند به فضایل اخلاقی فراوانی دست پیدا کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha