پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی

حوزه/ مدیر جامعه‌الزهرا(س) گفت: رویکرد جامعه‌الزهرا(س) در عرصه پژوهش، افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های پژوهشگران است، و طلاب جامعه‌الزهرا(س) مسئله پژوهش را جدی بگیرند، در بحث نظارت هم جدی باشند و یکدیگر را نقد کنند تا آثار و محصولات ارزشمندی به جامعه عرضه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی در بیست و ششمین نشست از سلسله نشست‌های علمی پژوهشی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با موضوع «تجلی مسئولیت اجتماعی زن مسلمان در سیره فاطمی(س)»  اظهارداشت: آنچه که امروز مورد نظرما است، این است که ما ضمن استمرار مسیر آموزشی سابق، در چند بخش به صورت جدی‌تر فعالیت داشته باشیم و حلقه‌های تکمیلی آموزش‌های متعارف را تکمیل کنیم.

وی افزود: آرزوی ما این است که هر طلبه ای که وارد جامعه‌الزهرا(س)  می‌شود، در زمان فارغ التحصیلی دارای یک تخصص باشد؛ یعنی یا پژوهشگری توانمند در عرصه پژوهش باشد، یا مبلغی توانا که در عرصه تبلیغ سنتی و نوین فعالیت کند.

وی ادامه داد: فارغ التحصیل جامعه‌الزهرا(س) یا باید مشاوری پرتوان باشد که بتواند به صورت تخصصی، گره‌های روانی و عقده‌های درونی را بگشاید و راهکارهای مناسب ارائه دهد و یا استاد برجسته‌ای که در عرصه تدریس فعالیت داشته باشد.

پژوهشگران جامعه‌الزهرا(س)  به کار متوسط قانع نشوند

وی یادآور شد: گام‌های اول باید کوچک باشد تا به گام‌های بلند برسیم و اگر موفقیت ما در این عرصه‌ها محقق شود، بسیاری از نگرانی‌هایی که در ذهن فارغ التحصیلان وجود دارد، برطرف می‌شود، همچنین به بسیاری از نیازهای جامعه پاسخ داده می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در بحث بودجه گذاری و بحث نظارتی در عرصه پژوهش جدی خواهیم بود، گفتند: تقاضای ما این است که همه افرادی که در عرصه پژوهش فعالیت می‌کنند، به کار متوسط قانع نباشند و تمام تلاش خود را برای ارائه آثار فاخر ارائه دهند.

رویکرد جامعه‌الزهرا(س) در عرصه پژوهش، افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های پژوهشگران است

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه رویکرد جامعه‌الزهرا(س) در عرصه پژوهش، افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های پژوهشگران است، عنوان کرد: طلاب جامعه‌الزهرا(س)  مسئله پژوهش را جدی بگیرند، در بحث نظارت هم جدی باشند و یکدیگر را نقد کنند تا آثار و محصولات ارزشمندی به جامعه عرضه شود.

وی اظهار امیدواری کرد که آثار فاخر و ارزشمندی از جامعه‌الزهرا(س)  به کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ارائه شود و تصریح کرد: کتاب‌های فاخر مورد توجه همه افراد در دنیا قرار می‌گیرد، بنابراین آثار باید به گونه ای باشد که قابلیت ترجمه به زبان‌های دیگر هم داشته باشد و این مسئله شدنی است.

پژوهشگران جامعه‌الزهرا(س) با قلم توانای خود در عرصه مطبوعات بدرخشند

نویسنده کتاب «فرهنگ کتب حدیثی شیعه» به فعالیت‌های پژوهشی جامعه‌الزهرا(س) اشاره کردند و اظهار داشت: دوره‌هایی که در عرصه پژوهش برگزار می‌شود، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر هستند، اما افق ما را محقق نمی‌کنند و ما درصدد هستیم که حجم فشرده و گسترده تری در عرصه پژوهش داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تأکید کرد: پژوهشگران جامعه‌الزهرا(س)  باید با قلم توانای خود در عرصه مطبوعات جمهوری اسلامی ایران بدرخشند و عرصه را بر مطبوعات زرد تنگ کنند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های پژوهشی گذشته و تجلیل از فعالیت‌های عرصه پژوهش در زمان حال، بیان داشت: ما نباید به آنچه که در حال حاضر وجود دارد، اکتفا کنیم، بلکه توقع ما باید از خودمان زیاد باشد

مدیر جامعه‌الزهرا(س) در ادامه به موضوع نشست علمی پژوهشی با عنوان «تجلی مسئولیت اجتماعی زن مسلمان در سیره فاطمی(س)» پرداخت.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha