پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه

اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه در بیانیه ای تاکید کرد: برخورد ضعیف جامعه جهانی مهم­ترین عامل تداوم سرکوب، دستگیری، محاصره، سلب تابعیت و اخراج شهروندان از سوی حاکم بحرین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه در اعتراض به فشارهای حکومت بحرین علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ وَ كَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا   النساء/148

بار دیگر انتشار خبر یکی دیگر از اقدامات نابخردانه حکومت جائر بحرین علیه مردم و دانشمندان دینی کشور بخصوص اندیشمند فرزانه آیت الله شیخ عیسی قاسم، مسلمانان و همه انسان­های شرافتمند را شوکه کرد.

برخورد ضعیف جامعه جهانی در برابر پدیده­ها­ی بی سابقه سرکوب، دستگیری، زندانی کردن، محاصره، سلب تابعیت و اخراج شهروندان، مهم­ترین عامل تداوم این امور از سوی حاکم بحرین است که با توجه به جمعیت اندک این کشور رکورد دار این اعمال وقیحانه نسبت به اتباع و شهروندان خود در دنیاست. این همه انفعال در برابر یک حکومت کوچک، اخیراً موجب شد تا جسارت یافته بعد از چند سال محاصره خانگی آیت الله شیخ عیسی قاسم، برای محاکمه ایشان دست به کار شود.

بدین وسیله، اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه از مجامع بین المللی و وجدان­های بیدار به ویژه سازمان محترم ملل و اتحادیه اروپایی به عنوان یک وظیفه انسانی و قانونی می خواهد مجدّانه در برابر این همه بی عدالتی و ظلم و ستم موضع بگیرند و به وظیفه انسانی خود در قبال جنایات آل خلیفه عمل کنند.

سلام بر ملّت زنده و مقاوم بحرین که در آرزوی برقراری صلح و آرامش و استیفای اوّلی ترین حقوق انسانی خود بر اساس بیانیه حقوق بشر همچنان در وسط میدان مقابله با دیکتاتوری و تبعیض مذهبی ایستادگی می کنند و با مقاومت شایسته خود راه اصلاح را فرا روی ملّتهای منطقه می گشایند.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

دبیرخانه اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ­های شیعه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha