چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید کاظم سید باقری

حوزه/ مسئول انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم به تبیین مهم ترین برنامه های این انجمن در سال ۹۶ پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدباقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  اظهار داشت: در سال جدید هدف کلان ما در انجمن مطالعات سیاسی، گسترش و تعمیق اندیشه سیاسی اسلام است.

وی افزود: به خصوص این مهم را از زاویه کلام و سیره اهل بیت(ع) دنبال می کنیم و در این راستا تعاملات ارزنده ای با مراکز علمی و فرهنگی اعم از حوزوی و دانشگاهی خواهیم داشت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: در این راستا از سوی انجمن مطالعات سیاسی، 10 کرسی علمی – ترویجی 12 نشست ویژه اساتید برجسته اندیشه سیاسی اسلام، 5 مراسم نقد کتاب خواهیم داشت ، ضمن آن که در نظر داریم که دو کرسی نظریه پردازی در خصوص اندیشه سیاسی اسلام برگزار کنیم

این استاد و پژوهشگر حوزوی در ادامه در خصوص مهم ترین شاخصه اندیشه سیاسی حضرت زهرا(س) گفت: آنچه در این باره قابل توجه است، تلاش ویژه صدیقه کبری(س) برای آگاهی بخشی به جامعه و دفاع از ارزش های متعالی دینی است.

وی افزود: طبعاً در این مسیر آن چه در زمان حضرت مورد تهاجم قرارگرفته پایگاه مولا علی (ع) به عنوان بحث امامت و ولایت است و لذا ایشان برای تبیین جایگاه و کارکرد امامت و دفاع از آن تمام همت خود را قرار داد و در این راه به شهادت رسیدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha