جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دروغ‌های رسانه‌های خبری درباره فلسطین را باور نکنید

حوزه/ نقاش فلسطینی که نقاشی‌های انتزاعی کتاب «طراحی کشتار کفرقاسم» را کشیده، از جوانان هنرمند خواست اطلاعات تاریخی را از مردم عادی و اسناد تاریخی به دست آورده و از دروغ‌هایی که در رسانه‌های خبری علیه فلسطین گفته می‌شود دوری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، سامیه هلابی نقاش برجسته فلسطینی از جوانان هنرمند عرب خواست اطلاعات تاریخی را از مردم عادی و اسناد تاریخی به دست آورده و از دروغ‌هایی که در رسانه‌های خبری علیه فلسطین گفته می‌شود دوری کنند.
هلابی که به سبب نقاشی‌های انتزاعی کتاب «طراحی کشتار کفرقاسم» معروف شده گفت: نصیحت من به جوانان هنرمند و مشتاقی که در جهان عرب و دیگر کشورهای مشابه زندگی می‌کنند و کشورهایشان با مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از چالش‌های امپریالیستی از هم پاشیده‌اند این است که بر روی تاریخ و جزئیات آن تمرکز کرده و پیرو اخبار رسانه‌های کنونی نباشند زیرا دروغ‌های بسیاری در زمانه کنونی وجود دارند. آن‌ها باید به محیط اطراف و جوامع خودشان توجه داشته باشند
هلابی در رابطه با نقاشی‌های کتاب «طراحی کشتار کفرقاسم» به جمع‌آوری اسناد و مصاحبه با روستاییان پرداخت. این کتاب که در نوامبر سال گذشته منتشر شد نه تنها مجموعه‌ای از نقاشی‌های دردناک کشتار کفر قاسم بلکه شامل مصاحبه‌های انجام شده با بازماندگان این فاجعه نیز می‌باشد.
کشتار کفرقاسم
کشتار کفرقاسم در ۲۶ اکتبر ۱۹۵۶ میلادی، در یک روستایی عرب‌نشین در فلسطین اشغالی رخ داد. در این کشتار چندین افسر و سرباز پلیس مرزی اسرائیل اقدام به کشتن ۴۹ فلسطینی نمودند که بیش از نیمی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند. از جمله قربانیان این فاجعه یک نوزاد در شکم مادرش بود.
رژیم صهیونیستی تا مدت‌ها اجازه خبررسانی درباره این واقعه و دسترسی روزنامه‌نگاران به این روستا را ممنوع کرده بود. اما بعد از چند ماه در اثر فشار افکار عمومی، ۱۱ سرباز و افسر پلیس مرزی در این واقعه رسما به انجام عمل قتل متهم شدند.
متهمان در دادگاه نظامی محاکمه شدند و هشت نفر از متهمان مجرم شناخته شده و به ۷ تا ۱۷ سال حبس محکوم شدند. اما همه مرتکب شدگان این فاجعه قساوت بار، چهار سال بعد، عفو و آزاد شدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha