جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید عباس میریونسی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین میریونسی گفت: شبکه های ماهواره ای در هجوم به مبانی دینی و ارزش های اسلامی مشترک و هم هدف هستند و هرکدام با مأموریتی خاص به مقابله با اسلام می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس میریونسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اهداف شبکه های ماهواره های فارسی زبان، گفت: اسلام هراسی و تخریب اعتقادات اسلامی، از اهداف اصلی این شبکه ها است.

عضو شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه دنیای کنونی، عصر ارتباطات و سلطه رسانه بر زندگی انسان هاست، تصریح کرد:  بدون شک برنامه های رادیویی و تلویزیونی توانسته اند، افکار و عقاید بسیاری از افراد را دستخوش تغییر سازند و غرب برای ترویج سکولاریسم، اقدام به تأسیس هزاران شبکه مهاوارهای کرده که به صورت شبانه روزی برنامه های گوناگون را با این هدف پخش می کنند.

وی در این رابطه گفت: هرگاه نام ماهواره بر زبان ها جاری می شود، ابتدا مسائل ضد فرهنگی آن جلب توجه می کند و مسائل سیاسی، علمی و اقتصادی آن در درجات بعدی است.

هجوم شبکه های ماهواره ای به ارزش های دینی

استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: بیشتر شبکه های ماهواره ای در هجوم به مبانی دین و ارزش های اسلامی مشترک و هم هدف هستند و هرکدام با مأموریتی خاص به مقابله با اسلام می پردازند؛ این هجمه ها اگر چه به صورت نامحسوس و چراغ خاموش است، اما اصول و پایه های اعتقادی مردم را هدف قرار داده و با دقت ماهرانه ای تمامی اقشار جامعه را در برمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میریونسی عنوان کرد: گذراندن وقت بیشتر برای تماشای ماهواره، نشان دهنده علاقه کم تر به مطالعه است و به احتمال زیاد فرد را تنبل و از حیث روانی منفعل بار می آورد و فعالیت ذهنی را کُند و روح انسان را مسخ می کند.

عضوشورای حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه ماهواره، مبلغ پرخاشگری و ستیزه جویی است، گفت: ماهواره گاه انسان را به ترس از خشونت واقعی مبتلا می سازد؛ بدین معنا که فرد از جنگ و مبارزه واقعی می هراسد.

این استاد حوزه در ادامه افزود: ماهواره موجب از بین رفتن حجاب های اخلاقی و دینی در بسیاری از مسائل به ویژه در زمینه های جنسی و خشونت می شود؛ نوجوانان با دیدن برنامه های ماهواره به بلوغ جنسی زودتر از موعد می رسند.

حجت الاسلام والمسلمین میریونسی یادآور شد: تماشای تصاویر و فیلم های مبتذل، انسان را معتاد می کند و موجب کم رنگ شدن دین در خانواده و جامعه  و خانواده ستیزی می شود.

وی هشدار داد: تماشای صحنه های مبتذل، ذهن و اندیشه های انسان را تخریب می کند، به گونه ای که دیگر رغبتی به کار و فعالیت نداشته و او را از حرکت به سمت فعالیت های سازنده باز می دارد.

تشنگی به مسائل جنسی با دیدن تصاویر مبتذل ماهواره

عضو شورای حوزه علمیه کرمانشاه افزود: نوجوانان با دیدن تصاویر مبتذل ماهواره، به بلوغ زودرس می رسند و پیامدهای این بلوغ زودرس، گرفتاری در مشکلات اخلاقی و احساس تشنگی در مسائل جنسی است.

حجت الاسلام والمسلمین میریونسی عنوان کرد: تماشای بیش از حد تصاویر و فیلم های ماهواره باعث خستگی و تنبلی افراد شده و موجب خواهد شد که دیگر عملکرد مطلوبی در زمینه های مختلف نداشته باشند، لذا آگاهی جوانان و خانواده ها در خصوص پیامدهای نامطلوب ماهواره، زمینه های نهادینه ساختن فرهنگ اسلامی و دینی را در جامعه فراهم می کند.

تخریب ارزش های اخلاقی

عضو شورای حوزه علمیه کرمانشاه در پایان گفت: اعتیاد به شبکه های ماهواره ای موجب تخریب ارزش های اخلاقی و خانوادگی خواهد شد و سبک زندگی اسلامی را به حاشیه می برد و افراد را از مسیر الهی و اسلامی دور کرده و در منجلاب گناه و حقارت گرفتار خواهد کرد، لذا خانواده باید به این مسئله توجه داشته باشند و فرزندان خود را از دام هجوم فرهنگی غرب نجات دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha