پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام‌ سیدعلی رضوی ‌نسب-امام جمعه شهر بسطام

حوزه/ امام جمعه شهر بسطام استان سمنان گفت: تهذیب و اخلاق دو رکن مهم مورد توجه در حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ سیدعلی رضوی ‌نسب، امروز در جمع دانش‌آموزان شهرستان شاهرود با اشاره به ویژگی‌های حوزه های علمیه، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های حوزه‌های علمیه تمرین، سعی و کوشش در بحث و درس و یادگیری مباحث علمی بوده که طلاب علوم دینی در حوزه‌ها در این زمینه تلاش های چشمگیری را دارند.

امام جمعه بسطام با اشاره به اینکه طلاب با درس خواندن می توانند در آینده در زمینه تحلیل و بررسی مباحث فعال شوند، تصریح کرد: یکی دیگراز ویژگی های حوزه های علمیه، اشکال گرفتن در درس است که طلاب می‌توانند در درس اشکال و نقد وارد کنند.

وی با بیان اینکه نقد و بررسی درس ها در حوزه های علمیه سبب فعالیت ذهن می‌شود، افزود: با نقد و تحلیل و بررسی دروس در حوزه های علمیه، ذهن نقاد شکل‌ می گیرد و طلاب علوم دینی در آینده می‌توانند همه چیز را تحلیل و بررسی کرده و نقد صحیح و سالم در جامعه داشته باشند.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه نقد و بررسی همیشه با این شیوه در حوزه علمیه زنده است، بر نقد و تحلیل و بررسی و ارائه راهکار سالم، صحیح و منطقی تاکید کرد.

حجت الاسلام رضوی ‌نسب با اشاره به اهمیت تهذیب نفس طلاب در حوزه های علوم دینی خاطرنشان کرد: تهذیب و اخلاق دو رکن مهم مورد توجه در حوزه های علمیه است و تهذیب نفس و اخلاق مداری سبب جلوگیری از فساد می شود و از طلاب در برابر آسیب های اجتماعی حفاظت و صیانت می کند.

وی با بیان اینکه تهذیب نفس به معنای رعایت تقوا و دوری از فساد و گناه است، گفت: طلاب در حوزه های علمیه تلاش می‌کنند تا با تمرین و محاسبه نفس، نفس خود را پاک نگه‌ داشته و پاک زندگی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha