جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم سیده سعیده غروی

حوزه/ معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه امکانات این موسسه برای پژوهش بانوان بسیار مناسب است، اظهار داشت: انتظار ما از طلاب این است که در کنار آموزش، به فعالیت‌های پژوهشی اهمیت دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» سیده سعیده غروی در بیست و ششمین نشست از سلسله نشست‌های علمی پژوهشی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) که در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم، حضرت مریم و حضرت آسیه (سلام‌الله‌علیهما) را الگوی همه جهانیان از جمله زنان و مردان عالم معرفی می‌کند، همچنین همسر حضرت نوح و همسر حضرت لوط به دلیل اعمال ناشایست به عنوان الگوهایی برای جهانیان معرفی شده‌اند که نشان می‌دهد زن می‌تواند به بالاترین مقام برسد و یا در بدترین حالت قرار گیرد.

امکانات جامعه‌الزهرا(س) برای پژوهش بانوان قابل توجه است

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: ما حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را به عنوان الگویی برجسته داریم که سیره و عملکرد این بانوی گرامی، قابلیت تام برای الگوگیری دارند.

وی به برخی فعالیت‌های پژوهشی جامعه‌الزهرا(س) اشاره و تصریح کرد: امکانات جامعه‌الزهرا(س) برای پژوهش بانوان زیاد است، از جمله فضای فیزیکی قابل توجه، کتابخانه دیجیتال، پژوهشگاه و کتابخانه ارزشمندی در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

طلاب با استفاده از پژوهش، علم خود را تعمیق بخشند

خانم غروی، حضور اساتید راهنما و ناظران علمی برجسته در جامعه‌الزهرا(س) را از دیگر برکات این مؤسسه عنوان کرد و افزود: انتظار ما از طلاب این است که در کنار آموزش، به فعالیت‌های پژوهشی و دوره‌هایی که برگزار می‌شود، اهمیت دهند و علمی که آموختند، را عملیاتی کنند.

وی، عضویت در مجمع تخصصی کتابخانه‌های ایران(مکتا) را از دیگر دستاوردهای معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) برشمرد و ادامه داد: معاونت پژوهش از طریق «مکتا» با کتابخانه‌های تخصصی قم قراردادی به امضا رسانده است که اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند از کتب کتابخانه‌های تخصصی عضو استفاده کنند.

معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: اگر چه تربیت فرزند و خانه‌داری با ذات و سرشت زن همخوانی دارد، اما بانوان زمانی که در اجتماع حضور دارند،  باید به گونه‌ای تلاش کنند که در مقابل خداوند پاسخگو باشند، بانوان پژوهشگر نیز باید علم خود را عمیق کنند و به عمل برسانند.

خانم غروی تصریح کرد: بانوان طلبه باید علومی که آموختند را عملیاتی کنند و برای این کار، تا اثر پژوهشی و مطالعات پژوهشی نداشته باشند، نمی‌توانند بر علوم تسلط کافی داشته باشند، در حالی که اگر در عرصه پژوهش فعالیت کنند، آثار ماندگاری از آنان به یادگار می‌ماند.

«دستیار پژوهش»؛ طرحی موفق در معاونت پژوهش

وی، اجرای طرح «دستیار پژوهش» را از دیگر دستاوردهای موفقیت آمیز معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد و افزود: معاونت پژوهش بیش از یک سال است که طرح تربیت پژوهشگر با عنوان «طرح دستیار پژوهش» را در دستورکار خود داشته است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) ادامه داد: در این طرح، پنج گروه پژوهشی تشکیل شدند و تا حدودی ظرفیت پژوهشی طلاب شرکت کننده در این طرح شناسایی شد.

خانم غروی عنوان کرد: این طرح برای اولین بار برگزار شد و دومین دوره آن در شهریور سال آینده آغاز می‌شود که امید است با حمایت و پشتیبانی مدیر جامعه‌الزهرا(س) عرصه‌هایی در این حوزه گشوده و ظرفیت پژوهشی طلاب جامعه‌الزهرا(س) شناسایی شود.

برگزاری کرسی‌های ترویجی در دستور کار معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س)

وی به برگزاری کارگاه‌های پژوهشی تخصصی اشاره و عنوان کرد: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های پژوهشی، عرصه‌های تازه ای در موضوع شناسی به روی پژوهشگران می‌گشاید و پژوهشگران می‌توانند در عرصه‌های جدید قلم بزنند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) با بیان این که امروز بیست ششمین نشست از سلسله نشست‌های معاونت پژوهش برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کرسی‌های ترویجی از دیگر دستاوردهای معاونت پژوهش است که اخیرا این معاونت موفق به دریافت مجوز برگزاری کرسی‌های ترویجی شده است.

خانم غروی با بیان این که اولین کرسی ترویجی معاونت پژوهش در هفته گذشته برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های ترویجی یک امتیاز پژوهشی برای جامعه‌الزهرا(س) محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: طلاب سطوح عالی می‌توانند آثار پژوهشی، مقالات و طرح‌های رساله‌های خود را در قالب کرسی ترویجی برگزار کنند و حکم برگزاری کرسی را از وزارتخانه دریافت کنند.

معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) در پایان تصریح کرد: زمینه‌های پژوهشی مناسبی به برکت بانوی دوعالم در جامعه‌الزهرا(س) فراهم شده است و هر کس به اندازه توفیق خود می‌تواند از این سفره پربرکت استفاده کند و وامدار این بانوی گرامی باشد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha