جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتابخانه

حوزه/ مسئول امور کتابخانه ای معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاري دوره كوتاه مدت آموزش کتابداری ويژه طلاب کتابدار مدارس علمیه استان اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، اظهار كرد: از اواسط سال 93 و با همکاری مسئولین فرهنگی مدارس علميه اصفهان، اقدام به شناسایی طلاب علاقمند به امر کتاب و کتابداری کردیم و پس از جمع بندی نهایی، برگزاری دوره  كوتاه مدت آموزش کتابداری در دستور کار معاونت تهذیب  تبلیغ حوزه علمیه قرار گرفت.

وی در مورد اهداف برگزاری این دوره، بیان داشت: اغلب کتابداران مدارس به صورت تجربی و سنتی به امر کتابداری مشغول بودند و با توجه به نياز مبرم، به استفاده از ابزار روز در عرصه كتابداري، لذا دوره كوتاه مدت و فشرده ای برای آشنایی آنان با روش های جدید کتابداری برگزار شد.

مسئول امور کتابخانه ای حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: این دوره با حضور 15نفر از کتابداران مدارس علمیه حضرت ولیعصر(ع) اصفهان، حضرت اباصالح(ع)، امام خمینی(ره) زرین شهر، حضرت ولیعصر(عج) فریدونشهر، آیت ا... درچه ای، سفیران هدایت رهنان، حضرت صاحب الامر(ع)، حضرت امیرالمومنین(ع)، و حضرت باقرالعلوم(ع) خوانسار، در حوزه علمیه مدرسه حضرت صاحب الزمان(عج)، با حضور اساتید و کتابداران حوزوی برگزار شد.

حجت الاسلام امیریان در مورد سطح کیفی این دوره آموزشی نیز گفت: در این دوره آموزشی سعی شد اصطلاحات متداول کتابداری به کتابداران آموزش داده شود و در  ادامه،‌اعضای شرکت کننده در دوره، با نحوه ثبت کتب به روش دیویی و کنگره و همچنین کیفیت نصب برچسب و لیبل آشنا شوند.

مسئول امور کتابخانه ای حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به برنامه های آینده این اداره، ابراز داشت: در نظر داریم در اولین فرصت، با فراخوان طلاب مستعد و علاقمند به حوزه کتابداری، دوره تخصصی کتابداری را برگزار نماییم تا کتب موجود در مدارس توسط آنان در سامانه "ثناء" ثبت شود.

وی در مورد تعداد کتابداران فعال که هم اکنون در کتابخانه های حوزه علمیه اصفهان مشغول هستند، گفت: بیش از50  نفر از طلاب در دوره های مختلف آموزشی شرکت نموده و دارای رمز کاربری هستند؛ و در کتابخانه های استان فعالیت می کنند که با این شرایط پیش بنی ما این است که مدیریت حوزه اصفهان به زودی در امر کتابدار، خودکفاء و بی نیاز خواهد شد.

حجت الاسلام امیریان در مورد میزان ثبت کتب در سال جاری گفت: از ابتدای آغاز به کار حوزه علمیه در مبحث ثبت کتاب، تاکنون بیش از 110هزار کتاب ثبت شده و تا پایان بهمن۹۵ نیز، در حدود29 هزار کتاب ثبت شده در مدارس داشتیم که این مقدار ان شاءالله افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha