سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، با اشاره به این که بدعهدی آمریکا در مسئله برجام ثابت شد، گفت: دیپلمات های خود ما می گویند که آمریکا به تعهدات ش عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله موحدی کرمانی، در خطبه های نماز جمعه امروز شهر تهران(27اسفند95) با بیان این که مسئله دشمن شناسی، یکی از موضوعات مهمی است که باید توجه همگان به آن معطوف باشد، به موضوع برجام و توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: قرار بود بعد از برجام همه تحریم‌ها برداشته شود، اما نشده و حالا با وجود این مسئله، آمریکا می گوید بیایید در مورد منطقه گفت‌وگو کنیم در حالی که عجیب است کسی که به تعهداتش پایبند نبوده چطور از گفت وگو راجع به سایر موضوعات سخن می گوید.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که در برجام بی اعتمادی به آمریکا ثابت شد، خاطرنشان کرد: خود دیپلمات های ما می گویند که آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است.

*برای بیکاری خانمان سوز فکری کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که موضوع اقتصاد مقاومتی از مسائل مهم کشور ما است و انتظارمی رود به اقتصاد مقاومتی در بعد اقدام و عمل توجه بیشتری شود، تأکید کرد: باید برای این بیکاری خانمان سوز فکری کنیم.

*انتقاد از همایش های بی نتیجه در خصوص اقتصاد مقاومتی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شعارزدگی در بحث اقتصاد مقاومتی و برگزاری همایش های بی نتیجه در این زمینه، تصریح کرد: اثر سمینارها و جلسات در زمینه رفع مشکلات مردم چیست؟ مبادا فقط حرف باشد و هیچ عملی صورت نگیرد .

وی با بیان این که مشکل معیشت مردم مسئله مهمی است که رهبری و خبرگان به آن توجه دارند، گفت: باید در این مسائل با اقدام و عمل وارد شد.

*ساده زیستی را از رهبری یاد بگیریم

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که وحدت میان دولت و ملت بسیار ضروری و قابل توجه است، گفت: ارتباط مردم با دولت باید آسان شده و مبادا فاصله ای بین آن ها بیافتد؛ البته زندگی اشرافی صاحبان قدرت آن‌ها را از مردم جدا می‌کند و این فاجعه است در حالی که باید همه ما از رهبر عالی قدر، ساده زیستی را یاد بگیریم.

*عربستان را ظلم و فساد خودش نابود می کند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: ما در دنیایی زندگی می کنیم که بسیار عجیب است؛ دزدان بین‌المللی اموال مردم را غارت می‌کنند و دم از امانت داری می زنند و هشدار می دهند مواظب باشید غارت نشوید. به تعبیر رهبری آمریکا می خواهد همه چیز را بگیرد و هیچ چیز ندهد. وزیر خارجه انگلیس با کارنامه سیاه حقوق بشری خود را ارتقا دهنده حقوق دنیا معرفی می کند . باید برای بشری که اینها در موردشان حرف می زنند گریه کرد.

وی ادامه داد: وزیر خارجه عربستان ایران را عامل اصلی تروریست در عربستان می‌داند  در حالی که کشورش در یمن سیل خون راه انداخته است. قرآن می خوانند اما متاسفانه خبری از عمل کردن به قرآن نیست. یک انسان مظلوم را کشتن مساوی است با سوختن در آتش ابدی. اینها چطور می خواهند جواب این کشتارها را بدهند؟

موحدی کرمانی یادآور شد:‌ ما اگر عملی انجام می دهیم برای حمایت از مظلوم است. قرآن می گوید به داد مظلوم برسید. حالا اینها می گویند ایران در صدد نابودی عربستان است. ما به شما می گوییم ظلم و ستم خودتان شما را نابود می‌کند . نصیحت می کنم که این آقایان دست از ظلم بردارند وگرنه به دست خودشان نابود خواهند شد.

وی ادامه داد: البته این مسائل منحصر به عربستان نیست . مجامع بین‌المللی با سکوت و نسل کشی اعتبار خود را از دست داده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه باید به کشور خودمان بیاندیشیم گفت:‌ رهبر معظم انقلاب فرموده اند چهار چیز یعنی ایمان و معرفت، قدرت علمی، اقتصاد مقاوم و حفظ عزت ملی عناصر قدرت کشور ما هستند. ایرانی  که در دیکتاتوری پهلوی ذلیل آمریکا بود امروز به برکت همین چهار عنصر به قدرت منطقه تبدیل شده است.

*تا چه زمانی باید شاهد حرکت جاهلانه چهارشنبه سوری باشیم؟

وی با ابراز تاسف از حوادث ایجاد شده در مراسم چهارشنبه سوری  گفت:‌ چهارشنبه سوری با همه خطراتش ، تلفات و چشم کور کردن ها و عضو از دست دادن ها گذشت. نمی دانم تا کی باید شاهد این صحنه باشیم. دنیا در این مورد چه می گوید؟ از طرفی ما را ملتی رفیع می شناسد که همه نقشه دشمنانش را نقش بر آب کرده است از طرفی دیگر  ناگهان صحنه های چهارشنبه سوری را می بیند که با این اعمال جاهلانه انسانها می سوزند. من پیشنهاد می دهم که مسئولان فکری بکنند تا شاهد این حوادث نباشیم.

*استفاده غلط از فضای مجازی باعث متلاشی شدن خانواده ها

موحدی کرمانی با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ دینی گفت:‌ استفاده غلط از فضای مجازی موجب شده تا اعضای خانواده از هم جدا شوند؛ متلاشی شوند و آمار طلاق رو به افزایش برود. از همه چیز مهمتر رواج فرهنگ دینی است و باید آموزش های لازم به جوانان در این حوزه داده شود تا دیگر شاهد چنین شرایطی نباشیم.

*ضرورت انتخاب فرد اصلح در انتخابات

وی در ارتباط با نزدیک شدن به دوران انتخابات نیز گفت:‌ اندک اندک به روز انتخابات روز امتحان بزرگ و سرنوشت ساز که سرنوشت چهارساله کشور را رقم می زند نزدیک می شویم. باید در شناخت اصلح سعی بلیغی بکنیم تا بهترین و شایسته ترین فرد را انتخاب کنیم . غفلت در این امر بزرگ مجازاتی بزرگ دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان گفت:‌ باید معیارهای اصلح بودن را شناخت و بر اساس آن رای داد. اگر عمری بود معیارهای فرد اصلح را در آینده خواهم گفت.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به نیکوکاری به ویژه در آستانه سال جدید گفت:‌ باید به فکر ضعفا و مستضعفین بود. این موضوع یکی از شرایط استقبال از عید نوروز است و باید همه مهربان باشیم و همدیگر را دوست بداریم. حتی در آیات قرآن در مورد دوست داشتن حیوانات هم توصیه شده  است.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha