جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد علی محسن زاده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده گفت: پیروی از هوی و هوس موجب می شود بشر همچون کافران رفتار کند و از رفتار پسندیده و مورد انتظار خداوند دوری نماید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، نماز جمعه این هفته وین به امامت حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در مرکز اسلامی این شهر اقامه شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در خطبه های نماز جمعه به ویژگی های پیروان نفس اماره اشاره کرد و گفت: پیروی نکردن از دستورات خداوند و تکذیب پیامبران از ویژگی های پیروان نفس اماره است. پیروی از هوی و هوس موجب می شود تا بشر همچون کافران رفتار کند و از رفتار پسندیده و مورد انتظار خداوند دوری نماید: «وَكَذَّبُوا وَاتَّبَعُوا أَهْوَاءَهُمْ» آنان پیامبران را تکذیب کردند و از هوای خود پیروی کردند.

این آیه به شهادت آیه پیشین درباره سرکشی از دستورات پیامبران صحبت می کند: «وَإِنْ يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَيَقُولُوا سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ»  و نشان می دهد که پیروان هوی و هوس، گرفتار درد «تکذیب معارف دین» هستند.

* اطاعت از کافران از دیگر ویژگی های پیروان نفس اماره

وی اطاعت از کافران و در نتیجه ستمگری و دوری از خدا را از دیگر ویژگی های پیروان نفس اماره دانست و افزود:در سوره احزاب علاوه بر دوری از خدا، گمراهی را نیز ارمغان پیروی از غیر خدا می داند و می فرماید«َقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا» عبارت «فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا» نشان می دهد آنان به اعتراف خود از راه خداوند و مسیر طبیعی هدایت بشر گمراه شده اند.

رییس مرکز اسلامی وین در پایان اظهارداشت: گرفتار شدن به تجاوزگری و در پیش گرفتن راه اسراف در گناه و دوری از خداوند نتیجه طبیعی اتباع هواست که در آیه «وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا» به آن تصریح می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha