جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نقشه ترور ۳ روحانی شیعه در هندوستان ناکام ماند

حوزه/یک گروه طرفدار داعش در هندوستان قصد داشتند ۳ روحانی شیعه را که علیه ایدئولوژی داعشی سخن گفته بودند مورد ترور قرار دهند که نقشه آنان ناکام ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، نقشه ترور روحانیون شیعه در هندوستان که رسما ایدئولوژی داعش را مورد انتقاد قرار داده بودند ناکام ماند.

تیم ضدتروریستی ایالت اوتار پرادش نقشه ترور و هدف قرار دادن روحانیون شیعه و بدنه آموزش اسلامی در ایالت را خنثی کرده است. یک گروه رادیکال طرفدار داعش قصد ترور 3 روحانی شیعه اهالی لاکنو، پایتخت ایالت اوتار پرادش در هندوستان را داشتند که رسمی ایدئولوژی داعش را مورد انتقاد قرار داده بودند.

هر دو گروه روحانیون شیعه و صوفیان این شهر در سخنرانی‌های متعددی علیه باورها و ایدئولوژی‌های افراط‌گرایی داعشی دست به اعتراض زده‌ بودند. مقامات هندی مدعی شدند که تروریست‌ها اقدام به جمع آوری اطلاعات از برنامه روزانه این 3 روحانی مسلمان کرده و خودشان را برای ترور آن‌ها آماده می‌کرده‌اند. اسناد و مدارک مصادره شده از منزل این افراد هدف آنان را افشاء کرده است. از کامپیوترهای این افراد نیز ویدئوهای آموزشی و مطالبی مربوط به عملیات‌های تروریستی سابق به دست آمده است و پرونده آن‌ها به آژانس تحقیقات ملی هندوستان ارجاع داده شده است.

یک افسر ارشد هندوستان گفت: آن‌ها می‌خواستند 3 روحانی مسلمان را که با یک سازمان معتبر در ارتباط بوده‌اند و علیه ایدئولوژی داعش به صدا در آمده بودند ترور کنند. این گروه تروریستی همچنین خودشان را برای مبارزه در صورت به وجود آمدن یک وضعیت شبه تروریستی نیز آماده کرده بودند.

در اخباری مشابه دولت هندوستان اقدامات امنیتی در تاج محل را افزایش داده است. گفته می‌شود یک گروه طرفدار داعش روز جمعه تهدید کرده بود که بنای تاریخی تاج محل را مورد حمله قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha