جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا و رئیس علمای اهل سنت عراق

حوزه/ در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سوئد برگزار شد نماینده آیت الله سیستانی در اروپا و رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق در تعبیر از وحدت و محبت بین مسلمین دست در دست یکدیگر قرار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در شهر استکلهم سوئد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا و شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق و روحانیون و اقلیت های عراق در تعبیر از وحدت و محبت بین مسلمین دست در دست یکدیگر قرار دادند. این صحنه پیام های متفاوتی را در بردارد که از جمله آن ها؛یکی اتحاد ملت عراق به دور از طائفه گری، فرقه گرایی و خودخواهی است و دیگری حفظ وحدت ملی بین اقشار مختلف ملت عراق است.

حجت الاسلام والمسلمین کشمیری در سخنان خود در این مراسم اشاره کرد: آنچه مرجعیت دینی آیت الله سیستانی بر آن تاکید می کنند در واقع وحدت و همبستگی مسلمانان و دوری از خودخواهی و خود محوری است.

وی افزود: ما بارها از معظم له این تعبیر بی سابقه را شنیدیم که فرمودند: "نگویید برادران اهل سنت، بلکه بگویید: خودمان". هدف از این سخن از بین رفتن تفاوت و اختلاف بین شیعه و سنی است؛ چراکه هر دو به سوی یک قبله نماز می خوانند و پیامبرشان و قرآنشان یکی است.

نماینده آیت الله سیستاین در اروپا تصریح کرد: آیت الله سیستانی با این ایده و سخن درها را به روی کسانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند بستند و تفاوت بین دو طرف را در جهت حفظ ملت عراق از بین بردند و هر دو را در یک جبهه قرار دادند؛ نشانه این اتحاد این است که امروز مردم جنوب عراق از شمال و مرکز عراق دفاع می کند و با همکاری نیروهای امنیتی در حال آزادسازی موصل است و می خواهد وحدت و مقدسات عراق را حفظ کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha